baraback pad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liljebo

baraback pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 06:58

Ik rijdt op dit moment met een schapenvel/singel. Dat gaat goed, maar ik ben een stijf hout en niet meer zo jong, en niet in staat om zomaar op de rug van mijn paardje te springen. Omdat we elkaar pas kennen, rijdt ik nog heel beperkt. Ik wandel veel met hem en vind het prettig om tijdens het wandelen stukjes te rijden en stukjes te lopen. Alleen moet ik nu steeds zoeken naar een opstapje Bloos en die zijn niet altijd voor handen. Om die reden lijkt een pad met beugels fijn. Ik wil die beugels niet gebruiken om te lichtrijden ed, want de druk is niet goed voor de rug van het paard als je dat doet met een barebackpad. Maar ik vind ze wel handig om tussendoor op te stijgen en het geeft mij het gevoel iets makkelijker mijn evenwicht te houden als mijn paard schrikt. (hij is niet paniekerig, maar kan natuurlijk toch wel eens schrikken en springt dan voor met een halve draai weg, wat ff moeilijk kan zijn zonder zadel. Het is namelijk al lang geleden dat ik echt heb gereden -ik reed toen heel veel zonder zadel- en mijn evenwicht moet weer volop getraind worden.) Heeft iemand ervaring met zo'n pad? Blijft ie echt liggen met opstijgen? En biedt hij inderdaad iets meer steun in noodgevallen?

fransis

Re: baraback pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:08

liljebo schreef:
Ik rijdt op dit moment met een schapenvel/singel. Dat gaat goed, maar ik ben een stijf hout en niet meer zo jong, en niet in staat om zomaar op de rug van mijn paardje te springen. Omdat we elkaar pas kennen, rijdt ik nog heel beperkt. Ik wandel veel met hem en vind het prettig om tijdens het wandelen stukjes te rijden en stukjes te lopen. Alleen moet ik nu steeds zoeken naar een opstapje Bloos en die zijn niet altijd voor handen. Om die reden lijkt een pad met beugels fijn. Ik wil die beugels niet gebruiken om te lichtrijden ed, want de druk is niet goed voor de rug van het paard als je dat doet met een barebackpad. Maar ik vind ze wel handig om tussendoor op te stijgen en het geeft mij het gevoel iets makkelijker mijn evenwicht te houden als mijn paard schrikt. (hij is niet paniekerig, maar kan natuurlijk toch wel eens schrikken en springt dan voor met een halve draai weg, wat ff moeilijk kan zijn zonder zadel. Het is namelijk al lang geleden dat ik echt heb gereden -ik reed toen heel veel zonder zadel- en mijn evenwicht moet weer volop getraind worden.) Heeft iemand ervaring met zo'n pad? Blijft ie echt liggen met opstijgen? En biedt hij inderdaad iets meer steun in noodgevallen?

waardeloos. je hebt geen steun aan je beugels, omdat je je knieen niet aan kan leggen tegen de wrong zoals bij een zadel, als je op wilt stijgen zakt hij scheef, als je je evenwicht in je beugels zoekt gaat hij schuiven, lichtrijden is al helemaal niet mogenlijk (zoals je al zei) als je gewoon wilt doorzitten verlies je je beugels, de singel kan niet strak genoeg. kortom ga maar gewoon zonder zadel rijden dan zit je steviger dan met een barebackpad

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 09:23

Ik begrijp daaruit dat je het zelf ook uitgeprobeerd hebt? Met schapenvel rijdt trouwens wel lekker...

fransis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 11:20

liljebo schreef:
Ik begrijp daaruit dat je het zelf ook uitgeprobeerd hebt? Met schapenvel rijdt trouwens wel lekker...

ja ik heb er eentje liggen, en heel soms leg ik hem nog wel eens op mijn paard omdat hij lekker zacht zit, maar je hebt er eigenlijk helemaal niets aan.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 11:36

goed te weten. Ik had er bijna een besteld. Maar nu dus toch maar niet/

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 11:52

Leer je paard naast opstapjes stil te staan voor het opstijgen. Als je goed rondkijkt zijn er bijna altijd wel opstapjes te vinden (boomstammen, paaltjes, picknicktafels, bankjes, greppeltje, grote steen, etc.)
Barebackpad met beugels is inderdaad een onding, niet aan beginnen.
Maar even een vraagje: zit jij op de wol of op het leer van je schapenvacht?

fransis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 20:59

Waratje schreef:
Leer je paard naast opstapjes stil te staan voor het opstijgen. Als je goed rondkijkt zijn er bijna altijd wel opstapjes te vinden (boomstammen, paaltjes, picknicktafels, bankjes, greppeltje, grote steen, etc.)

hou maar op, de emiel voest bbp die ik heb blijkt helemaal niet te bestaan, dus degene die hem aan mij heeft overgedaan, heeft dus geen emiel voest bbp geleverd, en ik was in blind vertrouwen er van uit gegaan dat het er wel een was, dus ja ik heb een bbp maar geen van voest, dus ik heb geen mening over die van emiel. ik heb inmiddels zijn site bekeken, en ze lijken me wel redelijk degenlijk, maar dan nog blijft het opspringen lastig,.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 16:56

Waratje schreef:

Ja dat is geen probleem. Ik kan hem overal parkeren Tong uitsteken
Ik zit overigens op het wol. Maar ik heb nog niet veel gereden, want ik heb mijn paardje net en wil eerst veel grondwerk doen. Ik heb er alleen een paar kleine stukjes op gezeten in stap, heel even.