Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Cassidy schreef:Ik tel de namen die jij hierboven opnoemt toch echt niet tot de Pioniers hoor. De echte pioniers leven nu niet meer. Zoals Billy Lintfoot, Bill Dorrance, Troy Henry en alle NH-ers uit de vroege jaren. En wat is NH? Ook bij de klassieke ruiters gingen ruiters op hun paarden in, probeerden ze te lezen, te begrijpen, verdiepten zich in het wezen paard. Legio tegenwoordig onbekende mannen - omdat vrouwen in die tijd op die posities gewoon heel weinig voorkwamen. En naamloos, omdat er vroeger geen medium bestond als internet, TV, film. Mensen waren locale beroemdheden, maar echt niet wereldwijd bekend.
Tegenoordig zie je wel degelijk vrouwen aan het werk als NH-er hoor. Kelly Marks, Sally Swift, Linda Tellington Jones, Linda Parelli, Leslie Osmond, en er zijn er nog zoveel meer. Even verder kijken dan je neus lang is.
_Sigrid_ schreef:Het is mij opgevallen dat veel NH Pioniers mannen zijn.
Ik noem: Pat Parelli, Monty Roberts, Klaus F Hempfling, Emiel Voest...
Ik vind dit wel opvallend aangezien het gros van het paardenvolk uit vrouwen bestaat. Ik vergelijk het een beetje met koken. In de meeste huishoudens koken vrouwen, maar topkoks zijn meestal mannen.
Is dit jullie ook opgevallen en wat vinden jullie hiervan? Of zie ik de dingen een beetje te veel zwart/wit?
Huertecilla schreef:Ook zijn vrouwen fysiek in het nadeel. Niet vanwege de kracht maar vanwege de leiderschapsuitstraling.
Huertecilla schreef:Inderdaad sla je één van de spijkers op de kop met het makkelijker een niet platgetreden weg opgaan door mannen.
Huertecilla schreef:Het meest verbazende is dat veel dames denken dat ´nh´ juist iets voor vroúwen is terwijl er daarvan niet één boven
komt drijven.....
Ook zijn vrouwen fysiek in het nadeel. Niet vanwege de kracht maar vanwege de leiderschapsuitstraling.
Onder de streep van de som culmineert het verschil zich het simpele gegeven dat mannen uiteindelijk iets gewoon doén en vrouwen met´ja, maar...´ de boot missen.
hc
Arabesk schreef:Dat er zo weinig toppers komen bovendrijven tussen de vrouwen is niet alleen in de NH een probleem.
pol013 schreef:Of vrouwen hoeven niet zo nodig in de schijnwerper te staan en zijn niet zo snel geneigd om het door hen gebruikte methode van de daken te schreeuwen......
).
. monya schreef:Meestal zit er onder een "naam" of "goeroe" een drijvende kracht: zijn vrouw....
Die zijn niet uit te vlakken en hebben een boel invloed!
Als je het over pioniers in NL hebt, neem de eerste NH-dagen dan bijvoorbeeld. Voor de tijd grootse evenementen waarbij mannen het voortouw leken te nemen, maar vrouwen het werkelijk bleken te zijn.
ikke schreef:monya schreef:Meestal zit er onder een "naam" of "goeroe" een drijvende kracht: zijn vrouw....
Die zijn niet uit te vlakken en hebben een boel invloed!
Als je het over pioniers in NL hebt, neem de eerste NH-dagen dan bijvoorbeeld. Voor de tijd grootse evenementen waarbij mannen het voortouw leken te nemen, maar vrouwen het werkelijk bleken te zijn.
Welke "eerste NH-dagen" bedoel jij hier??
, er zijn best grote namen geweest. 
Cassidy schreef:Eind jaren negentig zijn voor mij toch echt geen pioniersdagen hoor....
. Gelukkig lijkt het een eeuwigheid.
.
monya schreef:Cassidy schreef:Eind jaren negentig zijn voor mij toch echt geen pioniersdagen hoor....
In 1997 en 1998 waren dat pioniersdagen voor NL begrippen. Echt NH is pas doorgebroken in NL sinds die tijd, Voest, Baalbergen bijvoorbeeld. Ze waren al veel langer bezig dat wel. Maarten Abeln van het Voetpad heeft zich er als eerste sterk voor gemaakt om wat te bundelen. Echt doorgebroken is NH daarna pas, meer geaccepteerd bedoel ik eigenlijk. Gelukkig lijkt het een eeuwigheid.
Waratje schreef:In 1997 bestond de NVVR al 10 jaar, kenmerk vanaf het begin was de paardvriendelijke omgang. Leden wisten toen ook al hoe ze daar informatie over moesten krijgen. In 1996 was het 2e lustrum gevuld met "NH-activiteiten" waarbij ook duidelijk was dat dit niet compleet nieuwe informatie was voor veel leden. Dus hoe zou dat dan "pionierstijd" kunnen zijn?
monya schreef:Waratje schreef:In 1997 bestond de NVVR al 10 jaar, kenmerk vanaf het begin was de paardvriendelijke omgang. Leden wisten toen ook al hoe ze daar informatie over moesten krijgen. In 1996 was het 2e lustrum gevuld met "NH-activiteiten" waarbij ook duidelijk was dat dit niet compleet nieuwe informatie was voor veel leden. Dus hoe zou dat dan "pionierstijd" kunnen zijn?
Je hebt gelijk! Helemaal niet bij stil gestaan. Okay pioniers om het grootser aan de man te brengen dan. Ach, niet belangrijk, het gaat erom dat de pioniers iets voor elkaar hebben gekregen en NH voor veel mensen nu meer voor de hand liggend en meer geaccepteerd is.
monya schreef:Maar ook in NL waren dus de "eersten" die het aan de man/vrouw brachten een man als Voest en Baalbergen.... hm
Misschien zijn mannen makkelijker als voorbeeld te volgen en moet het marketingconcept door de vrouw gedaan worden?
Waratje schreef:In 1997 bestond de NVVR al 10 jaar, kenmerk vanaf het begin was de paardvriendelijke omgang.