ik heb bij een vriendin op zondag Parelli DVD's gekeken en vond het heelemaal geweldig
Dus was ik gisteren bij mijn merrie Colinda en omdat er niemand op stal was heb ik de kans gegrepen en heb met haar Parelli geoefend...
Maar... of mijn paard vertrouwd mij of het interesseerd ze niet of ze is anders dan andere paarden of ik kan ze niet goed lezen...
Als ik eerder een keer met de stik met haar iets heb gedaan was ze bang voor het touw dus ben ik begonnen met de lead rope - gewoon over haar licham gooien/laten glijden, eerst een kort stuk en dan langer wordend - in het begin is ze als ik aan haar achterbenen zat nog voorwarts gegaan maar ook niet lang en dan is ze gewoon blijven staan.
Wel ooren naar achter maar meer oplettend dan bang.
Ze heeft dan op gegeven moment haar hoofd naar beneden genomen maar soms dacht ik echt dat het alleen was omdat de grond interessanter was dan ik
En met de stick was het ook hellemaal geen probleem.
Ik mocht het touw gewoon van bijde kanten overall laten aankomen - geen interesse...
Allen als ik naast haar op de grond heb geslaan kwam als reaktie dat ze op zij ging maar ook niet lang en op de tweede kant bleef de kont gewoon staan en alleen met haar voorhand ging ze een stuck op zij...
Voor haar hoofd heen en weer vond ze het minst leuk maar ze is ook blijven staan en heeft in het begin de hoofd naar boven maar naar een tijdje heeft ze hem gewoon op zij gedaan - ook op gegeven moment naar beneden, maar altijd op zij...
Wat moet ik daarvan nu denken?
Was het een success of heb ik het verknald?
Lippen likken heeft ze twee keer gedaan maar da was de hoofd al op de grond en ik was net gestopt met wat ik bezig was...
Graag hoor ik tips en meeningen
Groetjes,
Cornelia