Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Verder is het denk ik ook echt een kwestie van wennen en vaak doen. Bij mij gaat het blijven zitten iig steeds peter!
Visconti schreef:ja het verschilt ontzettend per paard. Vroeger reed ik heel vaak zonder zadel, puur omdat ik te lui was om op te zadelen. Doorzitten ging zonder zadel beter dan met zadel, vind het gewoon erg lekker zitten. Nu heb ik een paard met een hoge schoft en niet veel bespiering op de rug, het zit gewoon echt voor geen meter. Daardoor kan ik niet goed ontspannen en begin ik te stuiteren in de draf. Wat mijn paard weer niet prettig vind. Mijn paard vind het vele maler prettiger met zadel, dus nu rij ik altijd met zadel

russel schreef:Zo een bontje bedoel je? Ik wil het wel eens lenen van iemand, want weer aanschaffen..., maar dat is wel een verschil?? Ik wiebel er nl na een paar stappen al vanzelf af en hang dan al scheef, vind hij weer eng.
Breghje schreef:russel schreef:Zo een bontje bedoel je? Ik wil het wel eens lenen van iemand, want weer aanschaffen..., maar dat is wel een verschil?? Ik wiebel er nl na een paar stappen al vanzelf af en hang dan al scheef, vind hij weer eng.
is een barebackpad niet iets voor je?

In draf is het zonder zadel echt niet uit te zitten, ik zit dan te stuiteren en dat vind ik niet fijn en mijn paard al helemaal niet. Hij gooit ook nog is ontzettend hoog op en als ik ga zitten stuiteren gaat hij héél hard draven en dat is niet prettig voor mij, dan lig ik er meteen af.
Galop zal wel lekker zitten zonder zadel denk ik, hij galoppeert heel vlak..
) en daarop kun je heerlijk zonder zadel rijden, in stap-draf-galop-tolt-telgang. russel schreef:Ik heb geen idee, dat zal een idee zijn.

pmeisje schreef:Als je een goedkoop paard hebt , dan doet het pijn.
je meot denk ik een wat beter paard nemen.
Ik heb zelf heel veel arabieren en dat bevald me goed.

. (voor als je het niet door hebt... dat is dus sarcastisch bedoeld
)
russel schreef:Ik ben wel eens gewoon op de blote rug van mijn paard gaan zitten, maar dat zit voor geen meter, dat wiebelt zo ontzettend, daar ben ik dan na 2 stappen al van af gesprongen, vind het mega eng, evenwicht is gewoon niet te bewaren.
Scheelt dat per paard?