Vertrouwen winnen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jillie1994

Vertrouwen winnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 10:46

Hoe winnen jullie het vertrouwen van een pony, met Natural Horsemanship? Ik wil er ook graag aan beginnen alleen ik weet geen oefeningen? Zouden jullie wat oefeningen in dit topic willen zetten? de T-Touch is de enige die ik ken Clown

Cassidy

Re: Vertrouwen winnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:51

Als je oefeningen wilt hebben om vertrouwen van je paard te krijgen zou ik aan Parelli gaan doen. De 7 games zorgen voor vetrouwen en respect van het paard, en leren jou heel veel over paarden en hun manier van denken.

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 11:01

Cassidy schreef:
Als je oefeningen wilt hebben om vertrouwen van je paard te krijgen zou ik aan Parelli gaan doen. De 7 games zorgen voor vetrouwen en respect van het paard, en leren jou heel veel over paarden en hun manier van denken.

En wat zijn die 7 games?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:16

De Parelli 7 games zijn een manier om met je paard te spelen en hem bijv. te leren wijken voor druk. De hele manier van Parelli is ook bedoelt om jouw te leren begrijpen hoe een paard denkt en waarom hij zo reageert als hij reageert.

Wat meer uitleg over de 7 games van Parelli (met filmpjes erbij) vind je op http://www.paardnatuurlijk.nl

En kijk even hier: http://www.paardnatuurlijk.nl/weetjes/index.htm

Kijk onder diversen en dan Parelli Natural Horsemanship

En nog een heel verhelderende site:

http://www.nvvr.info/algemeen/vrijruiter/vr_od/pnh.htm

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 11:36

Dus ik moet een pony op alle plekjes aanraken en zo vertrouwen te winnen??

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:39

Dat is de friendly game. En dat aanraken kun je eerst doen met je handen, dan met een stik, dan met een touwtje dat aan de stick zit, en eventueel met een plastic zakje aan de touwtjes van die stick. Je kunt het plastic zakje uiteindelijk knetterend langs en achter en onder je paard doorhalen (als je je huiswerk goed hebt gemaakt). En de friendly game is game 1. Er volgen dan nog 6 andere games.

TTouch raakt met handen aan, gebruikt eventueel de bodywrap en hindernissen, maar gaat toch niet zover als Parelli. Want met Parelli kun je op het eind je paard zonder halster en touw mee laten lopen, en er zelfs zonder zadel, halster en rope een buitenrit mee maken...

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 11:44

wat is een stick?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:52

Een stick is een lange, onbuigzame stok van fiberglas, met een lusje aan de bovenkant waar je een string doorheen kunt doen.
De stik fungeert als verlenging van je arm. Omdat hij niet doorbuigt (zoals bijv. een zweep dat wel doet) kun je gerichter aanwijzingen geven, en zelfs druk uitoefenen als je wilt laten wijken voor druk.

Naturally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:42

Hmmm zo te lezen ben je nog niet bekend met NH. Voor je met oefeningen begint is het misschien raadzaam om je in te lezen over de achterliggende gedachte van NH. Het boek van Pat Parelli is trouwens ook in het Nederlands te krijgen!

Marthe__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 08:58

Wooh.. ik heb alles ff gelezen en gekeken.. En heel wat geleerd.. BEDANKT!!