Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
fiekhe schreef:En misschien kan het dan meteen ook beter op NA, but I'm not sure.Volgens mij kan je je bericht beter een andere titel geven, iets à la: problemen met bitloos rijden.
Zelf heb ik geen verstand/ervaring van/met bitloos rijden, dus ik kan je helaas niet helpen.
Maar als je er al een half jaar mee rijdt en het nu opeens slecht gaat, ben je dan wel zeker dat er iets mankeert met het hoofdstel?
piposansjo schreef:Hallo allemaal,
Sinds een half jaar rijd ik bitloos met een hoofdstel van Dr. Cook. Dit is me tot 2 weken geleden uitstekend bevallen. Sinds vorige week gaat het gewoon superslecht. Mijn paard verzet zich tegen mijn hand en gaat op de hand hangen. Nu ben ik de neusriem in hoogte aan het verstellen zodat de druk iets anders komt te liggen maar het wordt alleen maar erger. Ik was zelf zover met rijden dat ik de beginselen van het appuyeren en travers aan het oefenen was maar nu lukt dat zelfs niet meer. Hij wil gewoon niet loslaten. Is er iemand die dit probleem herkent en zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost?

Heb maar 4 keer geloof ik met dat hoofdstel gereden maar wist bij de eerste keer al dat het niks was voor ons.. Dat liet mn paard wel merken.
Dan is het verstandig om een ostheopaat erbij te halen.piposansjo schreef:Super Roos en INge,
Hoe hebben jullie dit opgelost?