Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Ik heb een keertje twee uur in de weie gestaan... Ik vertikte om achter haar aan te koersen en zij vertikte om naar mij te komen, tjah dan krijg je dat dus hé
.Ze krijgt mij echt niet achter haar aan! Ik heb me in de weide neer gezet (in de regen...) en haar gewoon compleet genegeerd. Pas toen ze zich vrijwillig kwam aanmelden draaide ik het spelletje om. Ik wandelde gewoon weg van haar en zij erachteraan ( wat doe je nu?? Even volgen.) Na enkele passen haar beloond en weer verder gegaan. Ik heb haar uiteindelijk gewoon even gepoetst en haar weer in de weide geplaatst. Vanaf toen nooit meer problemen gehad met nemen
. Wat ik doe: Ik loopt niet te zwieren met het touw maar hou het achter mij, ik focus mij op een punt enkele meters van het paard vandaan (naast, voor haar) en ga in een rustig tempo er naartoe. Ik maak geen oogcontact en draai mijn rug een beetje naar haar toe. Bijna in alle gevallen komt ze dan gewoon aangewandeld of kan ik haar moeiteloos vastklikken.
) maar sluip ook niet ( dan ben je net een roofdier). Vermijd de situatie waarbij JIJ achter de pony aankoerst, wanneer die begint te lopen moet je niet in de achtervolging gaan, dat is juist het spelletje.
.