K/C-orrector onder boomloos, wie heeft er ervaring mee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

navaja

K/C-orrector onder boomloos, wie heeft er ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 19:30

Voor mijn jonge paard ben ik op zoek naar een goed zadel, maar door haar groei is dat erg lastig.

Ik heb aan boomloos gedacht, maar vindt de drukverdeling een zeer groot nadeel. Vandaag las ik op Green Distance over de Corrector(plastic) en de Korrektor(lucht)
(http://www.greendistance.nl/index.php?id=28 ) en bedacht ik me dat een C/K-orrector onder een boomloos misschien wel een mooie oplossing zou zijn.

Heeft iemand dit eerder al eens geprobeerd/uitgewerkt? Is het mogelijk en zo ja, wat verandert dit aan de drukverdeling?

Mac

Re: K/C-orrector onder boomloos, wie heeft er ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 21:21

Ik heb de CorrecTOR (ik geloof dat je het zo spelt; die van Len Brown) geprobeerd onder mijn Bob Marshall boomloze zadel. Ik had er een hard hoofd in dat het zou werken, omdat ik het idee had dat ik waar ik zat meer drukverdeling nodig had en daar zit nou juist niks bij die pad. Maar goed, het ding er toch opgelegd en er mee gereden. Ik was eigenlijk een beetje verbaasd, maar het reed heerlijk! Ik denk dat het de druk van de pommel en de cantle goed opvangt en verdeelt. Bovendien is het ontwerp zodanig, dat de ruggegraat heel mooi vrij blijft ook als het zadel er overheen ligt. Ik denk dat ook hier weer die plastic plaatjes het hele geval mee "dragen". Hoe het precies werkt snap ik eigenlijk niet, maar ik was wel heel enthousiast en ga er eentje kopen Bloos .

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:18

Weliswaar geen C/K-reactie, maar lees dit item eens door
viewtopic.php?f=128&t=815199&hilit=
Boomloos én met stroken hard materiaal voor een betere drukverdeling.
De eerste PLIP-testen zien er goed uit iig.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:00

Ik heb de Corrector van Len Brown onder mijn Star Trekk Espaniola.

Het ding lijkt zijn werk goed te doen, maar als ik bedenk dat ik voor de corrector, de enveloppe pad en de inlage voor een boomloos zadel maarliefst 385 euro kwijt was, vind ik het erg duur betaald.

De inlage voor een boomlooszadel zijn eigenlijk gewoon stukjes vilt en die waren met iets van pritt stift aan elkaar vast gelijmd. Nu heb ik twee van de vier inlages niet nodig op mijn paard, maar het is maar goed dat ik maar 1 paard heb, want als ik die twee inlages op een ander paard wél zou moeten gebruiken, zou ik er zelf klitteband op moeten laten zetten om ze er weer op te kunnen zetten. Dat vind ik voor 85 euro voor een paar stukjes vilt toch echt ver beneden de maat.

De enveloppe pad is lekker ruim, maar schuift omdat er geen lussen voor de singels op zitten en begint na zeer beperkt gebruik al de pluizen. Ook staat er moet koeienletters op dat het een corrector is en dat had van mij ook niet gehoeven.

Kortom, ik kan de korrektor zelf wel aanraden (vind die zijn geld ook wel waard) maar de accessoires zou ik zeker laten voor wat ze zijn.

*edi* de Flair corrector lijkt me trouwens minder geschikt voor een boomloos zadel omdat het niets toevoegt aan de drukverdeling. Je kan er wel probleemgebieden mee opvullen, maar de drukverdeling an sich verbetert er niet van. Dat is bij de corrector van Len Brown wel zo.