Ik ben sindskort begonnen met grondwerk omdat mijn pony té dominant werd. Mijn doel is (afgezien dat ik een leider word) om ooit rustig met een halster buiten te kunnen wandelen.
In de wei laat hij zich prima leiden nu, hij loop mij niet voorbij en als ik stil sta staat hij ook stil. Het wijken voor druk begint hij door te krijgen: 2 passen achteruit gaat voor het eerst goed!.
Maar: zo af en toe krijgt hij het op zijn heupen en rent hij weg en gaat hij heel blij rondrennen
Hierna kan ik hem ook wel weer pakken en ga ik verder met grondwerk (wat daarna weer prima wil). Hoe kan ik voorkomen dat hij wegrent? Of is dat omdat ik nog niet zo heel lang bezig ben met grondwerk dat hij het enorm inspannend vind en wil ontspannen?
Wie o wie kan mij helpen, want ik vind het echt enorm leuk om te grondwerken (en het werkt!).
(extra info: ik rijd niet met hem totdat ik normaal met hem een stukje buiten kan wandelen)

Hij is niet gevoelig voor een tik (heeft niet het effect wat het zou moeten hebben, hardere tik proberen?).
) en erg dominant. Ik ga er ook vanuit dat het niet binnen een paar dagen een 'onderdanig' geval word.