Een vriendin van me doet haar boomloos zadel weg en ik twijfel als ik het ga kopen. Hier had ik gelezen dat er maat 1 of 2 is van zit. maar ik had vroeger ook eens gelezen dat er ook maten waren van de fenders? Kan dit, en hoe groot is maat 1 en 2 dan? aangezien ik maar 1m60 ben, vrees ik dat de fenders te lang gaan zijn voor me.
http://boomloosrijden.nl/cindex.html Hier staan alle maten, en ook de twee maten fenders. Maat 1 is voor broekmaat 36 tot 40 ongeveer en maat twee voor broekmaat 42 + Ik heb zelf broekmaat 36 en een maat 2 zadel, ik zit gewoon liever wat ruimer. Kan dus prima Je zou altijd kortere fenders kunnen aanschaffen. Of met normale engelse beugels rijden. Maar heb je het nog nooit uitgeprobeerd bij je vriendin? Dan zie je meteen of het past
Ik had bij m'n testzadel de korte en lange fenders. Alleen waren de korte zelfs al te lang voor mij, ik kon net met m'n tenen bij de beugels komen. Ik ben 1,65m en heb niet echt lange benen.
Een beetje goede schoenmaker kan de fenders altijd voor je inkorten. Het is belangrijker dat de zit niet te groot is voor je, maar als het een vriendin is dan kun je dat dus makkelijker uitproberen
pmarena, naar mijn weten zit je in een westernzadel een stuk 'ruimer' dan in een engels zadel. De Arizona zit ook ruimer dan mijn 18" wintec dressuur. Mijn westernzadel met boom zit een echt stuk ruimer dan de Arizona (ze zeggen maat 2) .