Hoi!
Ik heb sinds een jaar eindelijk weer een verzorgpaard! Om elkaar even te leren kennen bedacht ik dat ik haar in de bak zou laten en kijken wat ze deed en misschien wat grondwerk doen. Ze was niet echt op me gefocust en ging een beetje rollen enzo, wat relaxen. Na een minuutje of tien besloot ik om te kijken hoe ze zou reageren met los longeren. Ik 'dreef' haar zeg maar in een rondje met m'n lichaamstaal en een touw, liet d'r omkeren, naar links en rechts gaan, ging echt hartstikke goed allemaal! Maar, na een minuut of vijf, begon ze te kauwen en likken en wilde ze naar me toe. Niet echt handig dacht ik, nu is het net een join up en dit wilde ik helemaal niet. Daarom liep ik weg om haar weer even wat te laten rollen, maar toen liep ze dus achter me aan en volgde me nogal slaafs overal heen. Dit vind ik best vervelend omdat mijn doel was om wat grondwerk te doen. Weet iemand misschien hoe ik dit op kan lossen en grondwerk met haar kan doen zonder dat ze onderdanig wordt? Aub geen reacties met dat een join up heel slecht is en dat soort dingen, want ik weet dat 't vaak meer kwaad doet dan goed en ik wilde helemaal geen join up doen. Alvast bedankt voor de hulp!
Groetjes,
Fitch.