De eerst les gehad en.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chrisssss

De eerst les gehad en.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 16:06

Hallo allemaal,

Een aantal weken geleden heb ik mijn eerste parelli les gehad. Ik moet je zeggen ik heb er toen al veel aan gehad. Ik zag en overwon en had direct meer vertrouwen met Vero en zij in mij. Toen ik een aantal weken geleden er weer verder mee wilde trainen ben ik met haar de binnenbak ingegaan. Ik wilde met de stick wat grondwerk gaan doen.... dus ik probeerde haar te sturen met mijn lichaamstaal en de stick, hoe het allemaal precies heet moet ik jullie schuldig blijven Tong uitsteken ik ben nog maar pas begonnen dus ik ben me ervan bewust dat dit nogal al op Jip en Janneke taal lijkt Bloos

Zo gezegd zo gedaan ik probeerde haar uit een hoek te krijgen maar mevrouw wilde er niet aan geloven en ik zal ongetwijfeld ook iets verkeerd gedaan hebben.... ineens begon ze te briesen en werd helemaal gek stereotype gedrag heen en weer dribbelen draven end aarna als een kogel door de binnenbak galopperen daar werd je naar van.... ze was niet meer te stoppen. Ik ben al helemaal geen held dus ben de binnenbak uitgegaan en ben bij het hek gaan kijken. Bokken steigeren rengalop en vlak voor het einde de remmen erop en dat ging zo 15 minuten door. Het schuim stond tussen haar billen en ze was drijfnat ook toen ze op het hek afstoof waar ik stond stopte ze op het laatste moment en steigerde wel niet hoog maar toch, ik werd er niet bepaald vrolijk van en dacht ja en nu???????

Is er misschien iets wat ik niet goed deed waardoor zij helemaal uit haar plaat ging of wat? Hoe kan cq. moet ik hiermee omgaan als dit nog eens gebeurt?

Gr. Chrissssss

whoopie

Re: De eerst les gehad en.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:15

Hoi

Ik zou gewoon nog een keer les nemen zodat je kunt kijken wat er fout is gegaan. Het is zo moeilijk om daar zo iets over te kunnen zeggen omdat we er geen beeld bij hebben.

Om het veilig te houden is het mischien handig om de volgende keer rustig een paar oefeningen te doen aan de leadrope, zoals wijken voor druk verschillende kanten op en uit je ruimte houden dat soort dingen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:32

Laat iemand eens kijken hoe je het doet. Er gaat niets boven goede "live" begeleiding bij dit soort werk, want het kan over erg subtiele bewegingen gaan. Waar in Arnhem zit je? Misschien een paar lessen van Piet Nibbelink van de Paardenmaat een idee?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:58

Had je je paard aan een halster en leadrope? Hoe kan ze als een gek door die bak gaan racen en niet uit die hoek gaan als jij haar vasthebt?

Ik heb zo de indruk dat je begonnen bent bij stap 10, en stappen 1-9 hebt overgeslagen. Ga eerst alles aan halster en leadrope doen, ga friendly game doen, en als dat goed zit, kun je verder.

Chrisssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 20:36

Bedankt voor jullie reacties,

Ik ga zeker nog verder met lessen, ik heb les van Celia zij is zeer bekent in Arnhem en omstreken. Ik had alleen het halster om en geen leadrope zodat ze inderdaad ook de ruimte heeft.....

Maar ik ga eerst Celia weer bellen voor een up date... Tong uitsteken