nadelen van je paard dag en nacht op de wei.
Met inloop stal dan wel.
ik weet niet of het hier goed staat
of dat er al een topic over is (als wel zou ik link graag willen
)ik ben echt heel erg benieuwd naar de antwoorden
Groetjes
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
)

) is gewoon een waterslang, poetsplaats met warm water zelfs, genoeg licht, een rijbak en longeerbak en zelfs een stapmolen. 
mentjuh schreef:bij ons staan de weides vast bij een pension stal vanaf de stal en hun huis is er altijd overzicht tot de paarden, en t pad wat daarop kruist word alleen gebruikt door mensen van onze stal die naar buiten gaan dus het is opzich wel een veilig stukkie grond
maar hoe moet ik dit opbouwen?
buiten te laten staan zal die gewoon vacht aanmaken deze winter. Paarden die winters lang dekens op hebben gehad of nog laat zijn geschoren willen de eerste winter nog wel eens wat slecht in het haar komen. Die zou je dan misschien standaart met een regendeken op kunnen laten lopen. Maar de meeste paarden maken gewoon een mooie vacht aan.
mentjuh schreef:kun je zomaar ieder paard 24 uur per dag op de wei doen?
) en dit is zeer goed verlopen, hier thuis heeft ze nog geen 1 keer op stal gestaan namelijk!!
Het is natuurlijk proberen en bij slecht weer zou ik het wel langzaam opbouwen i.v.m hun weerstand tegen de kou en nattigheid maar in principe is mijn ervaring dat het prima kan