Alternatief boomloze zadelpads?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_Fleur

Alternatief boomloze zadelpads?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 19:55

Ik weet niet of hier al een topic van was maar met de zoekfunctie kon ik hem niet vinden.

Wat gebruiken jullie, of wat kan je als alternatief voor een zadelpad onder een boomloos zadel gebruiken?

Kan je bijvoorbeeld zo'n bontonderlegger eronder doen met een uitgeschoren ruggegraat (kan je die uberhaupt scheren?) en dan een normaal dekje. Geeft dit voldoende ruggegraat vrijheid?

En ik zag ook dat de inlages los te koop zijn op innova-tack. Kun je je dekje zo verbouwen, of zelf een dekje maken waar je deze inlages dan onder kunt naaien? Geeft dit dan ook al voldoende ruggegraat vrijheid?

Of hebben jullie een ander alternatief gevonden?

Ik heb een randoll's boomloos zadel maat 1 met een grandeur maat 2. Ik vind deze laatste te groot voor het mooie dus wil er nog eentje bij. Nu vind ik het zelf erg leuk om te knutselen/naaien en nu ik komende 1,5 maand toch paardloos ben en vakantie heb, heb ik genoeg tijd om wat te maken. Dat krijg je ervan als je al een zadel hebt gekocht voor de pony er is. Straks past het zadel helemaal niet Clown

Wie heeft ideeen/ervaringen?

tamary

Re: Alternatief boomloze zadelpads?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 19:58

De losse inlages in een eigen pad kan, maar meet dan bij je huidige pad na hoeveel cm de ruggegraatvrijheid is.
Maar als je je huidige pad te groot vindt kan je die misschien beter iets inkorten.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 20:12

tamary: Sja het is een grandeur pad, ik vind het een beetje zonde om daar in te gaan knippen Knipoog Heb het zadel inclusief de pad tweedehands gekocht, maar achteraf is de grandeur dus toch te groot. Ik kan er wel mee rijden en het zit allemaal wel goed, maarja wil toch iets erbij Knipoog Zodat ik ook af kan wisselen (tussendoor wassen).

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 08:15

Okee ik heb nu een dekje gevonden die ik wil gaan ombouwen naar een boomloos dekje. Heb hem nu dus op maat geknipt en wil de biezen eraf halen. Dan doe ik er een nieuw stofje overheen (ander kleurtje Knipoog ) en maak ik er inlagevlakken in die je met klittenband open en dicht kunt doen, net als bij de grandeur. De inlages wil ik dan bestellen bij boomloosrijden.

Maar nog een vraag, bij de grandeur zit aan de onderkant ook een stuk (nep)bont. Is dat ook belangrijk dat dat er onder zit? Of zijn die inlages al voldoende als ik die er in doe.