Hee,
Ik rijd al een tijdje een pony. Altijd met zadel en hoofdstel, alleen past het zadel niet super. Ik had eerst het idee dat ze er geen last van had en omdat de eigenaresse hem wel goed vond liggen gewoon mee doorgereden. Maar nu dacht ik vandaag opeens. Ik kan beter zonder zadel met haar gaan rijden, lijkt me fijner voor de pony en ik vind het zelf ook leuk. Dus ik vroeg het aan de eigenaresse en ze vond het goed. Dus ik was zonder zadel aan het rijden, komt er een stalgenootje aan en die zegt: ''Probeer het ook eens met alleen een halstertouw om dr hals. Dus touw om dr hals gedaan, knoop in de teugels en het hoofdstel er voor de zekerheid maar even omgelaten, en weer gaan rijden. In stap sturen was geen probleem, daar luisterde ze prima naar. Alleen als ik wilde draven ging ze steeds harder en harder en was ze niet meer terug te nemen en te sturen ( ik reed vooral op m'n zit ). Hoe kan ik dat oplossen ? Ik vond het namelijk wel lekker ontspannen met alleen een touwtje om haar nek en zij liep er ook veel relaxter door opzich. Ik heb er zelf verder helemaal geen verstand van namelijk. Of is het beter om gewoon bitloos te rijden ? Bit heeft haar namelijk op de een of andere manier ook nooit lekker gezeten. Op m'n andere verzorgpony reed ik ook altijd bitloos dus daar weet ik wel mee om te gaan.