BF singel geeft probleem! Alternatief?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mendi

BF singel geeft probleem! Alternatief?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 11:52

Bij mijn nieuw aangeschafte BF Cherokee zit een singel waar mijn tinker nu een drukking/wondje van heeft opgelopen. Ik reed hiervoor met een vzh zadel dus de kortere singel is zij niet gewend. Ook kan het liggen aan het materiaal (mijn vorige singel was kunststof, dit is leer) en ik vind dat er redelijk harde randen aan deze korte singel zitten.

Ik ben nu op zoek naar een zachtere singel maar wil niet dat het zadel gaat schuiven. Welk merk/materiaal kan ik dan het beste gebruiken?

Antheman

Re: BF singel geeft probleem! Alternatief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:23

Uitproberen!

Je kunt neopreen proberen, een singel van nep bont, een singel van echt bont.

En een singel die precies past qua gaatjes, dus waarschijnlijk een kort maatje.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:29

barefoot heeft zelf een neopreen singel, is echt heel zacht. Als je even op innovatack kijkt kom je hem wel tegen. Kost een euro of 20. Enige nadeel vind ik de gesp van de ring zoals deze op een westernsingel zit, die blijft gewoon los zitten en dat kan weleens gaan prikken, daarom ben ik ook van plan om hem er gewoon af te halen.

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 12:37

Antheman: als ik al die singels moet gaan testen ben ik een vermogen kwijt. Misschien kan ik hier en daar iets lenen.

Fjordnina: ik ga even kijken op de site.

Zelf dacht ik aan de Wintec dressuursingel, die lijkt me iets stroever van materiaal dan een neopreen. Heb ik gelijk?

kahvay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 17:32

Mendi: toevallig heb ik òòk net Cherokee gekocht met zo'n nagelnieuwe singel. Ik was van plan om m'n jonge tinker, na verloop van het nodige leerproces, eronder te zetten. De singel die de vriendelijke barefoot dame voorstelde was 45cm. Hoewel ze verzekerde dat dit een hele tijd voldoende zou zijn leek het me erg klein. Ben een leek, en dus niet geplaatst om ze tegen te spreken. Daarom zou ik erg graag weten welke maat barefoot-singel jij voor je volwassen tinker had?
P.S. Om m'n zadel op volwassen paarden te leggen heb ik voorlopig een neopreen geval gekocht.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 19:41

Thorrowgood singels zijn ook heel fijn. Daar zit ook elastiek aan.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 19:49

kahvay schreef:
Mendi: toevallig heb ik òòk net Cherokee gekocht met zo'n nagelnieuwe singel. Ik was van plan om m'n jonge tinker, na verloop van het nodige leerproces, eronder te zetten. De singel die de vriendelijke barefoot dame voorstelde was 45cm. Hoewel ze verzekerde dat dit een hele tijd voldoende zou zijn leek het me erg klein. Ben een leek, en dus niet geplaatst om ze tegen te spreken. Daarom zou ik erg graag weten welke maat barefoot-singel jij voor je volwassen tinker had?
P.S. Om m'n zadel op volwassen paarden te leggen heb ik voorlopig een neopreen geval gekocht.

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 20:46

Kahvay: ik heb een 65 cm geprobeerd van mijn buurvrouw die ook een Cherokee heeft maar die was te groot, dus heb zelf een 55 cm gekocht. Als ik een goede singel gevonden heb gaat die in de verkoop Haha!
Ik heb nu een neopreen geleend en ga deze van de week testen, vanavond was het niet echt weer om te gaan rijden Knipoog

Cookies: Ik heb op mijn vzh zadel ook een Thorowgood singel en die bevalt me inderdaad heel goed. Zal even kijken of de neopreen bevalt en zo niet dan ga ik die kant op (Wintec/Thorowgood). Bedankt voor het meedenken Lachen

Fjordnina: ik heb de singel gezien op Innovatack maar ben er niet echt van onder de indruk. Het lijkt wel of ze die singels hebben "omgebouwd" van Western naar gewone singels. En van die loshangende pen ben ik ook geen voorstander

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 21:11

Dat is volgens mij ook wat er gebeurt is, en die pen vond ik dus ook echt niets. Ik heb me voorgenomen om hem eraf te slopen, maar dat moet dus nog even gebeuren.

Het bovenstaande berichtje is dus wel gequote, maar niet met mijn tekst erbij dus:
@Kahvay: Mijn fjord wordt met een 55cm singel gereden. 45cm kán wel, maar zit niet geweldig. Denk dat je de singelplek van een tinker aardig kunt vergelijken met die van een fjord dus denk dat 45 cm ook wat te krap wordt.
Overigens staat ergens op de site van barefoot een maattabel. Even bij singels zoeken dan is ie denk ik wel te vinden.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 09:41

ik zweer bij de thorowgoods Ja fijn materiaal en dubbel elastisch.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 09:51

Ik heb bij mijn boomloze zadels elastische neopreensingels. Een van het merk Torsion (een dure) en eentje van Wintec. Ze blijven beide goed op hun plek, zijn makkelijk schoon te maken en hebben allebei elastiek. Dat laatste is voor mijn boomloze zadels/ mijn paardje een must, wil het allemaal goed blijven zitten. Ook waarschijnlijk wel zo fijn voor je paard.

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 10:04

Bedankt voor de goede tips! Ik laat het wondje eerst genezen en ga dan op zoek naar dé singel! Ik neig toch naar een Wintec.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 19:49

Ik rijd zelf ook met een wintecsingel aan mijn barefoot cheyenne, zadel blijft zeer goed liggen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 10:31

Ik heb nu ook wondjes van de cherokee mét mijn oude lederen BF singel. Ik vermoed dat het dus niet aan de singel ligt maar aan de singelstoten, die vond ik bij de cherokee vrij hard.

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 21:31

Klopt, die singelstoten zijn heel stug. Ik gebruik nu een neopreen singel, gaat prima! en ik trek de voorbenen even naar voren voor het rijden om alle huidplooien glad te strijken.