Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Yamcha schreef:.
Maar ben ik nu een natural? Of een normal die dingen natural wil doen?
Het is een lang verhaal geworden mensen, sorry. Maar ik hoop dat jullie me willen helpen. Het is echt iets waar ik niet uitkom.
Yamcha schreef:@ Cars: dank voor je woorden. Ik ben er wat onzeker in, denk ik... zoekende vooral. Ik wil weten wat het beste is, wat voor het paard het meest logisch en natuurlijk is...
).femmefatale1 schreef:Het jammere is dat er alleen een hele hoop mensen zijn die inconcequent zijn..
Dat zijn vaak de mensen die het hardst roepen dat een paard een flinke tik geven dierenmishandeling is..
Terwijl als je een paard op zijn plek zet met evt een flinke tik, hij wel weer respect krijgt voor jou als leider.. net als in de kudde..
Maar dat vergeten een hoop mensen..
Citaat:Het gaat mij hierom: wat is nou het beste? Op welke manier is het paard het gelukkigst? En ik wil me best aanpassen, ik zit niet erg vast wat dat betreft. Het gaat om het paard en niet om mij. Ik ben uiteindelijk toch wel happy als het paard dat is.
) 
JoviBan schreef:Nou, dat is toch echt jouw mening hoor shan, geen regel.
edit: èn een hokje.

JoviBan schreef:Wil je dat ik er inhoudelijk op in ga?![]()
![]()
shan schreef:JoviBan schreef:Wil je dat ik er inhoudelijk op in ga?![]()
![]()
Ik heb mijn post nog wat verduidelijkt.
Het zou idd fijn zijn als je er inhoudelijk op ingaat, want hier snapt niemand iets van.
shan schreef:Al die mensen die zich star aan hun eigen regeltjes houden, ongeacht de situatie en karakter van het paard/ de pony.
wel/ geen 24 uur weidegang
wel/ niet bitloos
wel/ geen ijzers
wel/ geen deken
wel/ niet boomloos
wel/ niet corrigeren,straffen
enz. enz. Al die mensen zullen altijd mensen met paarden blijven en nooit paardenmensen worden.
) uit dat mensen niet in hokjes hoeven, dan komt er alweer een nieuw hokje, namelijk je bent of een mens met een paard of je bent een paardenmens. Dit op zich is al een discussie, en daarover wil ik alleen maar zeggen dat veel mensen die zichzelf paardenmens vinden, in mijn ogen absoluut geen paardenmensen zijn, maar juist mensen met paarden. En mensen met paarden zijn in mijn beleving mensen die er nièt in staan zoals bijv. Yamcha. shan schreef:Wat ik met mijn post wil duidelijk maken is het volgende: als je alleen maar oog hebt voor je eigen idealen, zonder daadwerkelijk goed naar je paard te kijken ben je een mens dat niet flexibel is, niets bijleerd en geen gevoel hebt voor paarden omdat je je dat zelf niet toestaat.
Daardoor zal je dus nooit een paardenmens worden.
Om een paardenmens te worden moet je flexibel zijn, willen leren en veel gevoel hebben voor dieren.
shan schreef:Ondanks dat ik een hokje maak(dat heb ik niet gedaan want dit hokje was er al) en jij het niet eens bent met hokjes deel je toch Yamcha al in, in het hokje mensen met paarden.
Dit stond er:
), maar Yamcha doet kennis op, vraagt zich dingen af, onderzoekt en voelt.