boomloos + westernpad

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

chicopicaro

boomloos + westernpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 16:05

zijn er mensen die onder hun gewone boomloze zadel een westernpad hebben ??? zo jah hoe bevalt dit ?

saroanda

Re: boomloos + westernpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 16:56

Ik lees hier even mee, ik ben hier ook benieuwd naar. Op marktplaats kom je bijv. steeds een advertentie tegen van een Randoll's zadel, volgens mij ligt daar dus een westernpad onder. Zorgen die dan wel voor ruggengraatvrijheid vraag ik me ook af.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 17:24

Ik heb zelf een tijd met een westernpad onder mijn Barefoot Cheyenne gereden , reed erg fijn !

Maar als je de ruggengraat vrij van druk wilt houden dan is het niks. Toen ik een pad met ruggengraatvrijheid gebruikte voelde ik Rena echt lekkerder eronder lopen en ik zat ook fijner. Het geeft plaatselijk weer wat extra vrijheid en dat verschil voelde ik toch.

De Randolls is puur gemaakt als kopie van de Barefoot , daarom lijkt hij er aan de buitenkant op het eerste gezicht ook zo veel op. Maar er wordt niet echt naar de details gekeken , waaronder ook goede dekjes erbij leveren , daar zijn ze totaal niet mee bezig. Het is echt een goedkopere kopie maken van een zadel om centjes binnen te halen en voor de rest zoek je het maar uit , dat is jammer.

chicopicaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 17:25

ik heb dus een barefoot en ceyenne en vraag me dit af Lachen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 17:30

Ook worden de zijkanten van je zadel wel vies aan de onderkant omdat de westernpads niet lang genoeg zijn aan de zijkanten , maar dat vond ik niet zo erg Knipoog

TheaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 23:17

iki rijdt ook al een jaar met een randolls met westernpad eronder en dat gaat prima heb wel een super dikke en een hele grote. Ik zou alleen dan wel uitkijken als je op een mager paardje rijd want dan heb je toch gouw dat je op de ruggegraad zit en dat lijkt met voor het paard niet fijn. Maar op mijn KWPN en op de shire gaat het prima.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 23:40

Er zijn ook westernpads te koop met inlages , die heel gedo voor ruggegraat vrijheid zorgen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 23:47

Ik heb een barefoot arizona, het westernmodel dus, met een westernpad eronder. Inderdaad met inlages en ruggengraatvrijheid. Dat gaat prima. Maar onder een cheyenne zou ik niet snel een westernpad leggen, de zijkanten van het zadel komen er dan inderdaad overheen.
Hier een westernpad onder mn arizona:
Afbeelding

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 11:27

Ik heb een swaybackpad onder mijn cheyenne liggen.
Je zadel wordt wel wat vies omdat de pad niet lang genoeg is, maar dat zal me een worst wezen, met deze pad rijden we prima!