Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
shemar schreef:Dan zou ik maar niet te vaak gaan mennen, anders hou je geen hoeven over
Citaat:Vraagje : Is het eigenlijk normaal dat je paardje z'n hoeven sneller afslijten aan de buitenkant? (sorry heb er niet echt veel kennis over maar ik leer bij!)
Citaat:Echt normaal is het niet, maar een standsafwijking komt wel vaker voor.
Mandyke schreef:Hier zijn we weer... probeer toch die hoefschoenen eens!
![]()
Vraagje : Is het eigenlijk normaal dat je paardje z'n hoeven sneller afslijten aan de buitenkant? (sorry heb er niet echt veel kennis overmaar ik leer bij!)
Jeddah schreef:Mandyke schreef:Hier zijn we weer... probeer toch die hoefschoenen eens!
![]()
Vraagje : Is het eigenlijk normaal dat je paardje z'n hoeven sneller afslijten aan de buitenkant? (sorry heb er niet echt veel kennis overmaar ik leer bij!)
Op een lezing over hoeven/ijzers enz heb ik geleerd dat de afrolpunt van de hoef bij de meeste paarden na gedegen onderzoek niet de voorkant is! De meeste rollen lateraal aan de zijkant dus af. Dan zou het inderdaad normaal zijn dat die kant meer slijtage vertoont. Punt was dus ook voor smeden om de "opzet" niet alleen aan de voorkant te maken. Ik denk dat dat voor bekappen net zo zou gelden.