BF Cherokee getest! *Foto's*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

BF Cherokee getest! *Foto's*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 10:01

Ik heb sinds vrijdag de barefoot cherokee in huis om te testen. Aangezien ik in een eerder topic las dat er veel mensen nieuwsgierig waren naar de eerste ervaringen van testers, hierbij dan!

Inmiddels heb ik ook gereden met het zadel en ik moet zeggen dat ik hier net wat meer steun aan heb dan aan de cheyenne. Er zitten losse kniewrongen bij die je onder het zweetblad aan een flink stuk klittenband vast kunt klitten. Die heb ik er nog niet onder gehad omdat je even de positie moet bepalen. Iedere keer op en afstijgen is ook niet alles dus vandaag is er iemand bij die me daar even mee kan helpen.

De erg brede achterflap van de zitting is ook erg fijn.

In dit zadel zit 1 inlage. In de pad zit er ook 1. Ik vind het alleen vreemd dat in het zadel de brede zit en in de pad de inlage met smallere stukken. Mij is altijd verteld dat die smallere zorgt voor extra ruggegraatvrijheid én voor een smallere zit van de ruiter. Maar als de smallere het dichtst op de rug ligt (in de inlage dus) dan heeft de breedheid van de brede inlage toch helemaal geen zin? Dan bouw je op het smalle stukje juist extra druk op omdat de brede dat niet meer kan ondervangen. Ook de smallere zit is hierdoor verdwenen.

Een ander minpunt is de nieuwe singel. Ik heb tot 2 keer toe aan de zijkant van mijn fjord gehangen. De singel kun je heel goed op de juiste plek singelen, maar tijdens het rijden verschuift hij toch naar voren en laat het daar nu net allemaal wat dunner zijn dan op de singelplek. Ik blijf dus bij de anatomische, daar had ik dit soort dingen niet mee.

In de nieuwe pad zit weer gewoon fleece aan de onderkant en een verbetering is de insnede aan de voorkant zodat de pad nog beter op de rug ligt.

Verder is het een stoer zadeltje!

Alle foto's zijn na het rijden gemaakt, dan valt ook te zien dat de singel vrij ver naar voren ligt en het zadel dus wat meegenomen heeft. De fjord staat heerlijk op rust, dus het zadel kan wat scheef lijken te liggen.

Afbeelding
Het totaalplaatje.

Afbeelding
Onder het zweetblad. Links dus het oppervlak voor de kniewrongen.

De rest van de foto's zijn hier te vinden, 3e album met de naam cherokee:
http://nina1993.mijnalbums.nl/

Achterom

Re: BF Cherokee getest! *Foto's*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:14

Leuk verslagje Lachen
Dit geeft een goed beeld van het zadel. Ga je hem kopen?

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:39

hey super dat je het in een topic hebt gezet! ik ga zelf mijn paardje volgend jaar pas inrijden met mijn barefoot cheyenne, maar ik probeer zoveel mogelijk op de hoogte te blijven van nieuwe producten en de verbeteringen enzo. verder vind ik de cherokee erg mooi om te zien, ben ook wel benieuwd hoe hij je de aankomende dagen bevalt, blijft toch altijd wat wennen als je een nieuwe/ander zadel hebt. en dan dus nog met je anatomische singel erbij Lachen

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 20:09

@ Wendy: Ik weet het nog niet, eerst maar eens verder testen, dan geld bij elkaar sparen en bedenken wat ik met mijn cheyenne wil en wat ik ervan wil houden.

Ik zal aan het eind van de week nog wel een extra verslagje maken in dit topic.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:07

Waar kan je dit zadel testen, want het was eerst niet de bedoeling dat er een testzadel zou komen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 12:36

Deze komt van equixantos. Ik zag echter vandaag ook een advertentie van Sietske van Singlefooters dat zij het nu ook als testzadel aanbied.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:22

Heb die advertentie dus nog niet gezien en het staat ook nog niet op de website...... Zal anders maar weer een e-mailtje sturen.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 23:23

Singel ligt inderdaad ver naar voren. Verschuift hij ook zoveel als je minimaal 10 cm achter de oksel aansingelt?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 09:12

Ik heb hem ongeveer ter hoogte van de fender aangesingeld, dus dat moet al een cm of 10 zijn.

Ik heb gisteren contact gehad met equixantos en het blijkt dat dit niet de singel is die je zou krijgen als je een nieuwe singel besteld.

@ Marcella: Ik heb de advertentie wel gevonden, maar had niet goed gelezen. In de advertentie werd vermeld dat deze zadels verkrijgbaar zijn. Dit stond er verder in over testzadels:

"Ook bestaat de mogelijkheid om eerst via een testzadel de modellen uit te proberen om zo een goed idee te krijgen."

Vandaar dat ik er ook vanuit ben gegaan dat de cherokee te testen was, maar dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:58

Oeh , ik zie dit topic nu pas , maar die Cherokee staat gaaf op dat Fjordebeest zeg , echt leuk !!!!

Toen ik ze binnenkreeg was ik er niet zo kapot van maar zo is hij echt superleuk !!!

Als ik zo dat buikje zie dan ben ik bang dat elke singel naar voren zal schuiven ?
Als de buik zo rond loopt dan heeft een singel gewoonweg geen houvast en wordt altijd naar het smalste stukje gewerkt tijdens het lopen...

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 10:10

Ik vind hem zo wel erg leuk staan ook inderdaad. Zit alleen nog steeds te twijfelen. Hij bied mij wat meer stevigheid dan de cheyenne, maar verder verschilt het ook niet zo erg. Heb nog een aantal dagen om te beslissen, anders is de aanbieding weer foetsie Haha!

Niet elke singel schuift naar voren, het oude model blijft keurig daar waar ik aangesingeld heb.

Even off topic:
krijg je die grote hooizakken nog weer binnen?

appelpeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:41

Zag hem al bij boomloosrijden staan, net een maand later toen ik de Cheyenne had gekocht....balen natuurlijk, want deze vind ik stukken leuker. No Cheer Maar hij staat echt stoer op je fjord! Haha!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 18:53

Toevallig verwacht ik die hooizakken eind v/d maand weer Tong uitsteken

leintje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 09:52

en rijd hij heel anders dan de cheyenne eigenlijk? ik zit nl gigantisch te twijfelen of ik een cherokee zal kopen, een cheyenne of een atlanta! ik heb al eens een cheyenne gehad en dat reed echt heerlijk! maar deze ziet er ook super uit!

lastig ze zijn allemaal zo mooi!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 15:58

Hij biedt wat meer stevigheid bij de knieen. BB's Horse & Petshop erder rijdt hij ongeveer hetzelfde. Ik heb besloten dat ik toch voor een cherokee ga.

MWTBAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:00

Grappig, nog nooit zo'n zadel gezien!
Staat wel erg gaaf op die Fjord zeg Ja

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 11:45

Hij is echt gaaf! Ik zit er zelf ook aan te denken. Ik heb nu de arizona als testzadel, maar ik vind dat je daar weinig kniesteun bij hebt. Bij de cherokee zal je daar meer steun bij hebben.
Heb je ook rijfoto's?

Nicoleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:37

Tis een mooi zadel. Lachen
Ziet er goed uit bij een fjord. Haha!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 14:12

Mendi schreef:
Hij is echt gaaf! Ik zit er zelf ook aan te denken. Ik heb nu de arizona als testzadel, maar ik vind dat je daar weinig kniesteun bij hebt. Bij de cherokee zal je daar meer steun bij hebben.
Heb je ook rijfoto's?

Nee ik heb geen rijfoto's, je hebt wel meer steun en dat vind ik echt een groot pluspunt.

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:55

Ik heb al een testzadel aangevraagd Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:55

Het is de BF Cheyenne waar ik een weekendje op heb gereden, zit heerlijk al mis ik wel beetje de houvast bij de knienen wat de Cherokee zeker wel bied.

Mendie, leuk dat je hem aan heb gevraagd als test zadel. Volgens mij zal die Bessy ook supper leuk staan en ik ben zeker benieuwd naar je bevindingen.

jasminum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:07

ziet er heel fijn uit:D!
ik heb wel een keer de barefoot cheyenne als testzadel gehad, maar deze ziet er wel heel fijn uit:)!

calimerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:55

ik heb hem ook getest en vond het een fijn zadel maar toch ook weer een beetje droge plekken ik denk van mijn benen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 15:11

Droge plekken? Schuurplekken bedoel je? Die hou je altijd met ieder zadel tenzij je de beugelriemen onder het zweetblad vast maakt.

calimerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:13

nee droge plekken op je paard waar ie dus niet bezweet is en voor de rest wel (op ruggengraat na)