1.de voordelen van een boomloss zadel zijn t.o.v. een traditioneel Engels zadel.
2. Past elk boomloss zadel of elke paard of moet dit ook opgemeten worden, zoals bij Engelse zadels.
3. Welke merken boomloze zadels hebben jullie goede ervaringen mee en voor wat voor een prijs kan je een goed boomloss zadel krijgen?
4. Kan je ook normale stijgbeugels aan een boomloss zadel vastmaken.
zo eventjes
1. Het past op heel veel paarden, je hoeft niet elke keer een nieuw zadel te kopen omdat het meegroeit met je paardje. Alleen paarden met een zeer hoge schoft word het afgeraden.
2. zoals hierboven al, het past vrijwel altijd maar met paardjes onder de 1.45 m moet je opletten met wat voor een zadel je koopt, de westernzadels van barefoot worden dan al snel te groot. Hoewel ik met mijn paardje van 1.49 ook een western heb en het prima ligt.
3. Er zijn heeeel veel merken boomloze zadels. Ik heb 2 barefoots en ik ben er zeer tevreden mee. Er lopen nogal wat topics op boomloze zadels dus kijk eventjes rond 
4. Ja dat kan, ik doe het aan mijn engelse niet want met fenders heb ik veel meer houvast en het rijd heerlijk. Maar het kan dus zeker wel 
Op www.boomloosrijden.nl staat heel veel informatie, lees dat even door en je weet heel wat meer daarna. Succes!