Ervaringen met dit bitloze hoofdstel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maris89

Ervaringen met dit bitloze hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 18:09

Ik heb op Piaffe een bitloos hoofdstel gevonden en het lijkt mij wel wat. Kan iemand mij vertellen welk soort het precies is, of nog beter, heeft iemand hem?

Artikelomschrijving:

www.piafferuitersport.nl schreef:
Afbeelding

Bitloos hoofdstel
(UK301765002)
Hoofdstel van met anilineverfstof behandeld buffelleer met halfronde neus- en frontriem. Rubberteugels, gespwerk van roestvrij staal. Het ontbreken van een bit accentueert de controle, de prestatie en de vertrouwensband ruiter/paard .

[edit]

Ik zie op het overzicht van de bitloze optomingen dat het een "Bitless Bridle door Norton" is.

Maris89

Re: Ervaringen met dit bitloze hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 21:49

Ik vind nu op InnovaTack de Biothane bitloze hoofdstel, lijkt er een beetje op. Is dat fijn spul? Mij lijkt leer beter, ik weet het niet .

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 15:20

Over de Biothane hoofdstellen kun je denk ik beter vragen op het Endurance-forum. Veel mensen daar hebben zo'n hoofdstel Lachen
Ik kan je verder niet helpen met deze, heb hier geen ervaring mee.

tiffany_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 19:18

Ik ken verschillende mensen die dit hoofdstel hebben. Het werkt het zelfde in als de veel bekendere Cook, alleen is dit hoofdstel een stuk prettiger geprijst.
Wat ik er van heb gezien is het een erg prettig hoofdstel. Het geeft lichte druk om het gehele hoofd waardoor het heel paardvriendelijk is, verder blijven de hulpen hetzelfde als bij het normale dressuur rijden, dus dat is voor veel mensen ook erg prettig.

biothane vind ik persoonlijk geen mooi spul, ik heb nu een zacht stof-achtig hoofdstel. Verder vind ik leer ook prettig werken, en wat ik van dit hoofdstel heb gezien is het leer mooi afgewerkt en vrij soepel.

Als ik het hoofdstel zelf zou hebben zou ik wel iets over de neusriem leggen, want deze vind ik iets te dun. Daardoor werkt het wat scherper in dan wanneer je er iets omheen doet.

Verder is iedereen die ik ken en het hoofdstel heeft er erg tevreden mee, alleen nog maar enthousiaste reacties gehoord!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 21:36

Ik heb er een. In het bruin. Hartstikke fijn ding om mee te rijden. Ik rijd er mijn jonge paard mee in.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 10:43

Bedankt voor jullie reacties. Biothane lijkt mij idd ook geen fijn spul.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 11:21

Dier rubber teugels die erbij zitten vind ik niet fijn. Daar heb ik mooie leren voor gekocht. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 11:26

Biothane is ook geen fijn spul , veels te plasticerig , vind ik ook.

Maar BETA Biothane is heel anders , dat is veel zachter en meer leer-achtig , dat is echt een enorm verschil :

Hier even een voorbeeldje :

Afbeelding

De eerste blauwe en oranje riempjes zijn Beta Biothane , er zit zelfs een structuurtje in waardoor het nog meer naar leer neigt Tong uitsteken

Het rechtse oranje riempje is het standaard Biothane , dat plasticerige. Dat vind ik 3x niks

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 15:27

Oja ik zie het. Bedankt voor je foto! Ik denk er nog even over na.

Six

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:02

Ik heb hem ook !
In het bruin.. Knipoog
Ik vind het een super fijn ding.. Ja