ligt mijn barefoot goed?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elinaa

ligt mijn barefoot goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 20:11

ik heb net mijn barefoot binnen, en aangezien ik er nog geen ervaring mee heb hoop ik dat jullie me een beetje kunnen vertellen of het goed ligt op mijn paardje. pad moet ik er nog bij kopen, ik had zelf het idee dat het mooi ligt, maar twijfel of het niet iets verder naar achter moet liggen.
Afbeelding
Afbeelding

Kitty_

Re: ligt mijn barefoot goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:18

Ziet er netjes uit zo hoor!

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 20:27

gelukkig maar Haha! dankjewel. hoort het dan ook zo om de schoft te zitten?

ik heb de singelriemen later trouwens weggewerkt, jammer dat daar geen foto meer van is. kan niet wachten om hem volgend jaar in te rijden Haha!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:29

Zo te zien ligt het zadel op de schouder...
Kan het zadel nog wat naar achteren?

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 20:31

ik had het eerst naar achter gelegd, maar tijdens het aansingelen gaat hij dus zo naar voor, zou dit vernaderen als ik er een andere singel bij koop dan? dat was dus idd waar ik over twijfelde

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:05

Het is een vrij puntig paardje zeker ? Lachen

Ziet eruit alsof het een heel smal schoftje is waar het zadel wat teveel bovenop ligt op dit moment , dat geeft het rare beeld Lachen

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:10

Ik vind het goed liggen. Paardje moet nog voller worden en met een pad eronder toont het ook alweer anders. Kleur staat mooi.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 21:21

ja ik heb net even de hele barefootsite zo'n beetje doorgelezen, binnenkort bestel ik een grandeur pad met voor de zekerheid extra inlages, denk dat het er dan idd al heel anders uit ziet.

voor een arabier is hij trouwens niet heel erg puntig, schoft is wel normaal ponyformaatje zeg maar Lachen hoe leg je dat goed uit..Bloos en hij moet ook voller worden ja, maar goed dat wil ik bereiken met inrijden volgend jaar, dan moet het zadel er wel gooed voor liggen natuurlijk

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:27

Ik zou wachten met een pad te kopen als hij toch pas volgend jaar wordt ingereden. Er komen nieuwe pads op de markt die een stuk goedkoper zijn en leukere kleurtjes hebben.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:31

Elinax21, hoe groot is jouw paard?

Ik heb zelf ook net mijn nieuwe Cheyenne binnen en ik vind 'm bij mijn paard ook wat ver naar voren liggen (met grandeur pad). Sam is ook vrij tenger gebouwd, hoor, en iedereen zegt dat het nog wel zal veranderen door de bespiering straks. Hij heeft ook amper een schoft. Ik twijfel ook nog een beetje.
Van de week laat ik er iemand even naar kijken, die zelf ook al jarenlang op de Cheyenne rijdt.
Sam heeft toch echt geen rare rug, maar misschien moet ik gewoon erg wennen aan een zadel op zijn rug.........

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 22:18

ik schat nitro nu ongeveer op 1.50m hoog. hij zal nog wel wat groeien, voornamelijk in de breedte hoop ik, want hij is nu ook nog redelijk smal.

ik denk dat ik ook nog even wacht met kopen, zag al wel nieuwe pads op boomloosrijden.nl, gave kleurtjes maar ja die verdwijnen toch onder het zadel Lachen qua prijs scheelt het idd ook flink, nu al!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:45

elinax21 schreef:
ik schat nitro nu ongeveer op 1.50m hoog. hij zal nog wel wat groeien, voornamelijk in de breedte hoop ik, want hij is nu ook nog redelijk smal.

ik denk dat ik ook nog even wacht met kopen, zag al wel nieuwe pads op boomloosrijden.nl, gave kleurtjes maar ja die verdwijnen toch onder het zadel Lachen qua prijs scheelt het idd ook flink, nu al!

En je hebt een maatje 1? Of 2?
Sam is 1,42 m., niet bepaald groot dus. Men zei dat hij de 1,50 m. wel zou gaan halen, maar dat is dus niet zo. Hij zal best wat breder gaan worden, hoor, maar momenteel is hij ook nog zo tenger. Net als Nitro dus. Ze veranderen nog heel erg als je erop gaat rijden. En gelukkig ben ik niet zo lang en erg licht, dus ik kan makkelijk op Sam rijden straks gelukkig. En anders had ik hem ook gewoon gehouden, want hij is mijn maatje. Lovers

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:51

Pads verdwijnen niet helemaal onder het zadel, je ziet nog net en randje gekleurd pad Haha!
Ik vond een zwart zadel met een zwarte Grandeur op een zwart paard wel héél erg somber. Heb nog veel vzh dekjes liggen van mijn andere zadel, daar is toch meer mee af te wisselen voor een stuk goedkopere prijs. Maar er komt nu wel steeds meer op de boomloze markt, gelukkig!

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:53

Hoe hij nu ligt vind ik hem goed liggen op z'n plaats ligt die van mij ook.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 07:30

1.42 is ook wel een leuke maat vind ik, zoalng ze idd maar wat breder worden. ik vind nitro zn maat zo ook wel goed, maar wordt hij wel groter dan is dat alleen maar mooi meegenomen. als het goed is wordt hij deze zomer ook gecastreerd, dus we zien wel hoe hij daarna uitgroeit.

Het zadel is een maat 1, zat in het begin zelfs te twijfelen of ik niet beter een maat shetty kon kopen voor zn korte rug maar dat valt gelukkig reuze mee! Maar goed hierdoor heb ik wel maat 0 pads nodig, dus ben benieuwd wat voor stoere kleurtjes rand daar nog onderweg komen tegen die tijd Haha!

en dan een bijpassend halsterhoofdstel, o jee ik kan niet meer wachten Vork

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 08:06

ik heb zo`n zelde vraag als de ts. ik heb een barefoot nevada. ligt opzich goed. schouders liggen redelijk vrij, maar mijn paard heeft totaal geen schoft, dus het zadel schuift toch wat naar voren. en de achterkant ligt niet op de rug. de achterboom zegmaar. (ik weet dat er geen boom in zit!) heb je bij de barefoot ook dat je er kussens onder kunt leggen voor?

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 08:50

Mijn pony heeft ook geen schoft en bij mij ligt het zadel geweldig. We hebben al en wat zadels uitgeprobeert en dit is de eerste die zo goed ligt.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 11:03

bij nitro schuift het niet verder naar voor dan de schoft, dus ik denk dat dat wel goed komt, verder kun je voor zover ik weet een boel veranderen door de inlages op maat te knippen als je voor of achter bv hoger of lager wil, maar goed ervaring heb ik dus nog niet Bloos

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 17:56

ik vind hem ook teveel op het schouder liggen Ja je kan zelf de denkbeeldige lijn wel doortrekken maar veel mensen hebben het zo liggen.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 07:49

Pellie schreef:
ik vind hem ook teveel op het schouder liggen Ja je kan zelf de denkbeeldige lijn wel doortrekken maar veel mensen hebben het zo liggen.

mee eens Ja

Een zadel moet 2 cm achter het schouderblad liggen, jouw zadel licht gedeeltelijk op het zadel blad.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 08:56

is het waarschijnlijk dat het meer naar achter gaat liggen dna als er een pad onder komt? evt. met dubbele inlage?

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:00

Zal een kwestie van uitproberen zijn. Je hebt er nu nog niet mee gereden dus de reden dat hij op het schouderblad licht is omdat je hem verkeerd hebt opgezadeld. Als je daar de volgende keer rekening mee houd en je doet er nog een pad onder licht het vast een stuk beter. En dan hopen dat hij niet naar voren schuift.

Welke singel heb je er bij?

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 09:02

hij is net 3 dus ik wacht nog even een jaar voor ik hem inrijd, maar goed tegen die tijd zorg ik voor een goede pad natuurlijk, dus daar maak ik me nu nog niet teveel zorgen om. ik heb de barefoot singel erbij van 45 cm.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 16:31

Wat misschien helpt met het naar voren schuiven is de singel wat verder naar achter leggen op zijn buik. Nu zie je de singelstoten naar voren gaan vanaf het zadel naar de singel.

Zo ligt je zadel toch iets te ver naar voren en heeft de schouder niet echt zijn volledige vrijheid in bewegen.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:56

Ik leg mijn Cheyenne tegenwoordig ook iets meer naar achteren en het zadel schuift niet naar voren, gelukkig.