Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
BleikjA schreef:Zo te lezen is Hempling zelf niet zo'n leuke vent...
JuravelOX schreef:En als je er zelf mee bezig gaat dan zal je van iedereen iets mee pikken uit de methode die bij jou en je paard past! Zo ontdek je jezelf en wat je kunt met je paard op deze werkwijze.
JoviBan schreef:Hempfling zie ik niet als een 'methode'. Hij bevindt zich op een bepaald (spiritueel) niveau, qua (aan)voelen en 'weten'. En wanneer je dat niveau niet kunt bevatten en zelf (nog) niet zover bent, dan kan het idd warrig en onbegrijpelijk overkomen.
sanne83 schreef:JoviBan schreef:Hempfling zie ik niet als een 'methode'. Hij bevindt zich op een bepaald (spiritueel) niveau, qua (aan)voelen en 'weten'. En wanneer je dat niveau niet kunt bevatten en zelf (nog) niet zover bent, dan kan het idd warrig en onbegrijpelijk overkomen.
of gewoon niet zo geinteresseerd bent in zwevie gepraat![]()
JoviBan schreef:sanne83 schreef:
of gewoon niet zo geinteresseerd bent in zwevie gepraat
Komt op hetzelfde neer.
Cassidy schreef:Ik vind het een blaasbalg, en een driftig en poestig mannetje - al zeggen recente verhalen dat hij inmiddels wat rustiger is geworden.
Klaus Ferdinand Hempfling mag zelf wel heel goed zijn in het werken met paarden, als leraar vind ik hem waardeloos. Hij begint in zijn boeken op een dermate hoog niveau dat niet iedereen hem kan volgen, een goede leraar kan zich aanpassen aan het niveau van zijn leerlingen, en dat mis ik bij hem. Als communicatiewetenschapper brengt hij het communiceren zelf er maar bar slecht vanaf. Als je clinics gaat geven ga je er heen om wat te leren, en niet de huid volgescholden te krijgen dat je je paard alleen maar verpest. Hij werkt het liefst met wilde paarden, omdat hun reacties puur zijn, maar waar in Europa vind je dat nog?
Tegenwoordig zit hij in Denemarken, na een mislukte poging tot het oprichten van een soort community in Spanje en Duitsland, die toch aardig sectarische trekken kreeg. Al zeggen nieuwe berichten dat het centrum in Denemarken niet zo werkt, zou ik willen zeggen: buyer beware!
Arabesk schreef:Mee eens
Ik vind het een wazige flapdrol. Nu 'leest' hij ook al foto's van paarden a 200 euro per 'reading'
Gewoon het nuchtere boek van Inge Teblick kopen, daar kan je veel meer mee.
JoviBan schreef:Voor roddels en aannames hebben we verder altijd nog de Privé, Story of Weekend.
Cassidy schreef:En het beste artikel in mijn ogen:
http://www.nh.cybercomm.nl/kfh_file/kritik.htm
Helaas zijn al deze artikelen in het Duits en ik kan en ga ze toch echt niet allemaal vertalen....
JoviBan schreef:Hempfling doet trouwens geen readings. Hij 'leest' het paard op basis van zijn 26 paardenpersoonlijkheden.