Zoals het er nu uit ziet wordt onze bijna 4 jarige Friese ruin rond Juli ingereden.
Bitloos, en daar met een oud zadel van die mensen.

Nu moeten we straks zelf ook natuurlijk een zadel, maar heb geen idee wat voor..
Vorig jaar waren zusje en ik er nog wel over eens dat er een dressuurzadel moest komen, maar ik dat jaar heb ik me meer ingelezen, en nu weet ik niet wat ik daar mee zou moeten.
Bedoeling met paard is lekker allround, buiten rijden, wel wat dressuren etc in de bak, en later ook voor de wagen.
Dus, een zadel wat lekker zit, waar we beiden het wel een tijdje in uithouden is wel fijn.

Nu trekt mij de 'westernlook' wel, maar ik heb nog nooit op een westernzadel gezeten, dus ervaringen zijn welkom.
Ook wat gelezen over een Australian Stocksaddle, vond ze er mooi uit zien en schijnen lekker te zitten, maar hoe zit dat qua pasvorm en wil dat met een Fries?
Ook zal het paard qua bouw nog wel flink veranderen neem ik aan qua spieren en alles, is het dan verstandig om nu al een duur zadel aan te schaffen, of eerst een wat goedkopere [wat gelezen over Wintec, wisselbare bomen?] en later als ie een beetje stabiele vorm heeft een 'echte'?
Zo, heel wat vragen, hoop dat iemand me een beetje kan helpen, of nog leuke suggesties heeft.