Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tinkerloos schreef:Waarom wil je met een halster op een manege paard gaan rijden?
Tinkerloos schreef:Waarom wil je met een halster op een manege paard gaan rijden?
suuzer schreef:Bedankt voor reacties van iedereen! Waarom ik dit wilde proberen? Omdat ik toch NH mij wel interesseert, en k nog nooit met een rijhalster had gereden.We doen op de manege redelijk wat met NH, we reden laatst ook zonder zadel... dus ik dacht; misschien is 't leuk om ook eens met een rijhalster te rijden... nou, vandaar:D
Inge_ schreef:Het is idd handig als je van te voren wat grondwerk met het paard kan doen.. Over het algemeen zijn manegepaarden nogal afgestompt dus ik denk dat het nogal lastig wordt voor je om hem te sturen op je zit enzo.. Maargoed leuk dat je het probeert!
floorsil schreef:ik heb het laatst ook gedaan. ik vond het wel supper lastig vooral het sturen het enigste wat lukte waren voltes maar dat deed ze naar mijn idee bijna zelf. op den duur ging zij ook een paar passen aan de teugel. ik was eerst nog even aan het twijfelen of ik ook een galopje zo proberen omdat ik de rem nog niet echt door had maar dacht doe gewoon anders stopt ze toch wel bij het hek en die galop was echt supper gaaf ze ging helemaal ontspannen en helemaal over de rug (heeft vaak last van der rug) dus dat was wel goed. ik vond het wel supper gaaf. wil zeker nog keer doen maar zij moet het ook nog beetje leren en ik ook dus steeds 15 minuten. dus ik zou het zeker doen maar de eerste keer niet te lang
Ashquar schreef:Dat wijken voor druk is juist het allerbelangrijkste!Leuk dat je op een manege paard gaat rijden bitloos!
Als ik jou was zou ik gewoon gaan rijden. Zonder bit is meestal niet heel anders dan met bit. Dat wijken voor druk vind ik beetje onzin.