Ik ben begonnen met het boek van Inge Teblick. Samen met mijn jonkie Flint. Flint is normaal erg happerig als je hem hooi geeft. Hij heeft het al beet voor dat je het uberhaupt over de staldeur hebt gegooid.
Nu ben ik bezig met targetten en bridgen. Ik doe het rustig aan want Flint is jong en ik neem overal uitgebreid de tijd voor. Nu heb ik twee keer het voer na het bridgen onder zijn hoofd te houden, zodat hij een stap terug moet doen om zijn beloning te pakken. Dat doet ie keurig, ik ben zelfs het hele erf achteruit overgestoken op deze manier

Maar ik verwacht niet al te veel, in een korte tijd. Dus wat schertst mijn verbazing gisteravond??? Hij doet een stap terug in zijn box als ik hooi kom brengen, ik vraag er niet om dmv targetten enzo. Ik dacht, dat zal een eenmalig iets zijn, maar nee hoor vandaag al weer met hooi voeren!! Ik ben toen met een grote bak wortels voor zijn open staldeur gaan zitten (ff kat op spek binden dacht ik, kijken wat ie doet) hij deed geen stap terug, maar ook geen stap vooruit. Terug hoefde ook niet, ik zat op ruime afstand, maar hij strekte alleen zijn hoofd om de wortel aan te pakken.
Gaat dit normaliter zo snel of heb ik een slim paard haha. Geweldig, het moedigt wel enorm aan moet ik zeggen!!