Hallo,
Ik heb net een nieuw paard onder mijn hoede genomen en omdat ik eerst lekker op degrond een goede band wil opbouwen voor ik erop ga, ben ik met parelli begonnen. Het gaat allemaal heel erg goed, vanochtend zijn we begonnen met game #2 'The Porcupine Game', en ik liep tegen een probleem aan waar geen oplossing voor te vinden was in de pocket guide; Het wijken voor druk ging op alle plaatsen heel goed, maar vooral bij het verplaatsen van de voorhand staat het paard niet stil als ik de druk weg haal, maar loopt gewoon door. Ik heb geprobeerd te aaien (zoals aanbevolen) maar ook mijn hele hand weghalen. Ik ben alles nagegaan:
-Ik kijk vriendelijk
-Ik sta rustig in een niet-drijvende positie
-Ik oefen geen druk uit op het paard
Ik heb geprobeerd het paard te blijven wrijven tot het stil staat, maar zelfs dan blijft hij om zijn achterhand heendraaien. Door wat verder voor zijn hoofd te staan voorkom ik dat hij te ver naar voren stapt.
Mijn vraag is; hoe los ik dit op? Het lijkt me niet te bedoeling aan het halster te gaan sjorren. Het vreemste voor mij is nog wel dat hij het alleen bij het wenden om de achterhand doet, achterwaarts en wenden om de voorhand gaan wel normaal en hij stopt als ik stop. Wat moet ik nu doen?