Hoe kun je het beste beginnen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe kun je het beste beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 22:20

Ik denk dat dat titel al heel wat zegt Knipoog
Hoe kun je beginnen met NH ???
Ik wil het liefst een manier waar je meteen gratis mee van start kan. Dus bijv. bij Parelli moet je een pakket kopen, dat het liefst niet. Wat ik het liefste wil bereiken is dat de pony mij als leider en vriend tegelijk ziet (klinkt klef, maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel). Dus dat ze zich niet onder druk hoeft te zetten om iets te doen. Ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel Lachen

Dus: Hoe kan ik het beste beginnen en met welke manier Lachen ???

spokie79Jarig

Re: Hoe kun je het beste beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:51

Zowiezo zal je je eerst in de verschillende manieren moeten verdiepen. Kijk eens op ww.paardnatuurlijk.nl Daar staat ook wat over verschillende methoden. Verder googlen naar de verschillende methoden (Chris Irwin, Emiel Voest, Hempflig, kijk eens op www.horsefeelings.nl). Je zal je ook in de achtergrond moeten verdiepen. Ik denk dat je veel zal hebben aan het boek van Inge Teblick (Grondwerk met paarden). Kijk daarvoor eens ww.paardentips.com

Veel plezier met je zoektocht.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:12

Om te beginnen is er niets gratis als het om paarden gaat Clown
Als je NH wilt "doen", zul je eerst voor jezelf uit moeten maken wat je dan precies wilt en welke methode/theorie je het beste past. Bedenk wel dat in de meeste gevallen je echt wel wat persoonlijke begeleiding nodig hebt, dus les nemen. Lesnemen kost altijd geld.
Parelli heeft een goed doordacht systeem dat je punt voor punt kunt doorlopen, dit kan veel houvast geven als je nog niet veel weet. Probleem echter van veel "systemen" is, dat er een groot risico is dat je "kunstjes" leert en niet de achterliggende zaken begrijpt. Bedenk altijd dat het niet om het kunstje gaat, maar om het waarom.
Hempfling daarentegen doet niet aan "kunstjes" maar gaat direct voor het echte begrijpen, dit vergt nadrukkelijk meer voorkennis en veel inzicht, maar als dat kwartje bij je valt, heb je ook echt wat.

Goedkoopste advies dat ik je kan geven: ga naar de bibliotheek en kijk wat daar te lenen en te lezen valt, zodat je kunt bepalen wat je nou precies wilt doen en wat juist niet (een paar namen om op te zoeken: Parelli, Voest, Teblick, Middelman, Hempfling).

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 23:34

Als je echt direct aan de slag wilt, kan ik je het boek van Inge Teblick (Grondwerk) adviseren. Het is een echt doe-boek waar je al gaandeweg uit kan leren, en geen echt patroon hoeft te volgen, maar er staat genoeg theorie bij om het je allemaal goed uit te leggen.

Kijk even hier:

viewtopic.php?f=125&t=625206