Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jamezy schreef:Buiten dat zijn mensen (niet enkel paardenmensen) zo koppig als wat; vaak is er maar 1 manier, die van hun, de juiste. Dit omdat ze het nu eenmaal altijd zo hebben gedaan en het voor hen werkt.
Een stukje blindheid sluit ik ook niet uit; normen en waarden vervagen. Respect voor alles wat ademt is sommigen ook vreemd; "een knol is gemaakt om op te rijden en daarmee basta!", laat staan dat een paard zelf na kan denken of zelfs maar gevoelens heeft. Grondwerk zou onzin zijn, je paard van rechts bestijgen levert ook een verhoogde hartslag op, VD is enig als je niets anders meer met je paard kunt en hoe durf ik mijn paard zonder deken de winter in te sturen! Maak er een sport van commentaar om te bouwen naar, waar nodig, terugkaatsende opbouwende kritiek
Wees blij dat je niet op de brandstapel wordt gegooid omdat je bitloos naar buiten gaat
Visconti schreef:Er is slechts één iemand die onbeperkt commetaar mag geven en overal zijn mening over mag uiten en dat is mijn paard zelf, naar hem ben ik bereid te luisteren.
Mistic schreef:Wat fijn dat jij alle niet naturals over 1 kam scheert. Ik ben geen natural. Mijn paard staat dus geschoren en met deken op stal. Komt er overdag wel uit en ik ga rustig een weekend niet rijden, zodat hij lekker buiten kan staan. Ik doe grondwerk en ben net begonnen met de beginselen van VD.
Maar omdat ik geen natural ben denk ik alleen maar dat mijn paard er is om op te rijden?? Kom op zeg. Ik dacht dat we deze discussie nou al voorbij waren, maar blijkbaar dus niet. Erg jammer.
Ontopic: Ik heb geen idee hoe de paardenwereld is in Aruba. Is de Natural wijze bij jullie al meer bekend, of bij jij een van de weinige?
Doe verder je eigen ding, misschien leren ze er nog wat van en trekt hun mening nog wel bij.
Cars schreef:Visconti schreef:Er is slechts één iemand die onbeperkt commetaar mag geven en overal zijn mening over mag uiten en dat is mijn paard zelf, naar hem ben ik bereid te luisteren.
Mischien krijg ik wel commentaar achter mijn rug maar nooit ongevraagd aanvallend commentaar gehad....gek, maar ik heb eigenlijk enkel leuke reacties op mijn bitloze modderbaal als ik buiten kom.
En al zou ik dat krijgen kan ik alles weerrleggen omdat ik weet dat ik goed bezig ben op deze manier
Jamezy schreef:Andersdenkenden zijn eng.
daantjuhhh schreef:Cars schreef:
Mischien krijg ik wel commentaar achter mijn rug maar nooit ongevraagd aanvallend commentaar gehad....gek, maar ik heb eigenlijk enkel leuke reacties op mijn bitloze modderbaal als ik buiten kom.
En al zou ik dat krijgen kan ik alles weerrleggen omdat ik weet dat ik goed bezig ben op deze manier
Het bovenste gedeelte: Ik ben er 100% mee eens..
Onderste gedeelte, ik ben geen naturale, maar ik weet dat iedereen een eigen visie heeft op het houden van paarden.
En omdat ik dat misschien anders doe, betekend nog niet dat jij of een andere naturale het fout doet, het betekend ook niet dat ik het fout doe!
Je doet naar je vermogen en wat het beste voor je paard is!
Ik denk dat het grootste gros naturale en reguliere paardenliefhebber dat doet!
En er kunnen meer methode's goed zijn!
Cars schreef:Ik noem mezelf geen natural maar toevallig schijnt mijn manier van omgang nu ineens Natural te zijn.
Sterker nog....vind het een vreselijk woord.