Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MysticTinker schreef:En je wil hem wel hengst laten? Zo niet, dan zou ik hem binnenkort laten castreren.
Inderdaad proberen toch buiten te zetten.
En verder zou ik al proberen wat grondwerk te doen. Leren dat hij achter je moet blijven, leren dat jij de leider bent (en hij dus niet mag slaan en bijten naar je), en misschien is het een idee om aan nieuwe dingen te laten wennen, een beetje schriktraining. Dat vinden ze meestal heel leuk en interessant. Over een eng zeil heen bijvoorbeeld, wennen aan de paraplu.. Al zou ik daar wel mee wachten totdat zijn been weer in orde is.
randalinpony schreef:Dus wel heel duidelijk zijn, wat niet gewenst is.
berk schreef:Ik moet het hem allemaal nog leren, maar hoe begin je daar aan, als hij, zodra je een stap buiten zet, zijn gewicht in de strijd gooit. Ik houd hem gewoonweg niet. Het is zoals vandaag gewoon gevaarlijk.
Gewoon pas na de verhuizing er mee beginnen? Hier wordt het niks, de omstandigheden zijn hier gewoon niet ideaal. Of nu beginnen. En hoe?
berk schreef:Ik ga ook een leadrope (of in ieder een lang touw) en een stick aanschaffen. En een touwhalster. Ik heb er zin in!
berk schreef:Prachtig hoe je zoontje met de hengst kan om gaan. Ik heb een zoon van 10 maanden en heb de hoop dat ook hij zo met Flint kan.
Citaat:Ik heb met de DA gesproken en met mooi weer en mei/juni/juli wordt hij gecastreerd.
berk schreef:Op een mooie voorjaarsdag inderdaad. Maar met het rare weer de laatste tijd weet je maar nooit wanneer dat is. Vorig jaar werd het in mei weer wat aardig weer geloof ik.
We willen het wel in de wei, dat is schoner dan op stal en de temperaturen zijn ook iets aangenamer.