Helaas heb ik hem maar een maand kunnen rijden. Nou ja 'rijden' we hebben alleen nog maar een paar rondjes gestapt en gedraafd aan een half lang teugeltje. Na een maand werd hij door een ongelukkig nacht op stal kreupel. En nu heeft hij acute spat onwikkeld en wordt hij al een half jaar niet meer bereden en gefreestyled. Hij is nu bijna 4 jaar.
Het probleem is dat hij (voorlopig?) niet meer gelongeerd mag worden, maar ook niet gefreestyled. Omdat hij met freestylen ook rondjes loopt. En aangezien hij veel energie heeft (het is een 3/4 arabier en erg eigenwijs

Over een week mag ik het rijden weer op gaan bouwen. Hij mag dan het liefst alleen maar rechtuit en veel stappen en evt een kort drafje (na opbouwen). Nu is mijn vraag of het verantwoord is om dat bitloos te doen? Aangezien hij dus veeeeel energie heeft en hij mag de komende 2,5 maand alleen maar op stal staan en niet op de wei of losgegooid. Bovendien steigert hij graag. En ik kan hem dus niet freestylen om hem weer zo onder controle te krijgen als toen hij 3,5 jaar was...
Wat zouden jullie doen? Hij heeft nog nooit een bit ingehad...