Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Waarom zouden ze, als ze gaan rollen, met modderigste en zanderigste plekje opzoeken.. zoals Wendy al zegt, het is maar net wat je referentiekader is.
Wendy schreef:Waaruit leid je af dat paarden het niet fijn zouden vinden om zonder deken te staan?
maar ik vind dat een paard of hij nou een deken op heeft of niet er altijd lief en schatig uit zien
Bertuss schreef:...Ze zijn altijd vies, met die dikke vacht met plukken modder eraan. Ik heb altijd het idee dat ze dat niet fijn vinden...
Gelukkig heeft ze zelf totaal geen last van de modderprut in haar vacht, 2x in de week haal ik het ergste eraf en als ik ga rijden, poets ik wat grondiger. Ik zie geen enkele reden om een deken te gaan gebruiken. 
Mensen die van dekens houden, zien graag dat hun paard blij is met die deken.
(meestal is hij wel viezer hoor
)
(hij staat trouwens wel snachts op stal )

mijn haf ging pas droevig kijken toen ze een periode op stal stond.
en lekker vies Sinelia schreef:Mijn paard staat onder een deken, omadt hij een ontzettend dikke vacht krijgt. Ik bedoel echt dik. Hij heeft zonder deken een vacht van meer van één centimter. Hij heeft glade haren dus je ziet het niet, maar na een stevige training van 45 minuten ben ik zeker ook 45 minuten aan het droog stappen. (Ik les 's avonds van negen tot tien en daarna in 45 minuten droo stappen niet luek meer.) Daarom staat ze onder een deken. maar mijn paardje kijkt nooit blijer als wanneer hij even zondere deken in de binnenbak mag spelen en rollen. Moet ik wel poetsen, maar dat heb ik er wel voor over