Drinkwater uit de sloot ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Drinkwater uit de sloot ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 19:38

Bij Rena haar vorige stal hadden we zo'n koeiendrinkbak in de wei staan , waar ze door met met hun neus te duwen , water mee uit de sloot pompten.

Nu wil ik graag weer zo'n pomp voor Rena in haar nieuwe wei , maar waar haal je zo'n ding vandaan ??

Ik zit te zoeken op Google maar kom niet eens in de buurt Tong uitsteken

Weet iemand iets...?

Mandyke

Re: Drinkwater uit de sloot ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 20:02

Is er geen boer bij je in de buurt, één met koeien op de wei welteverstaan. Koe Die weten dikwijls wel waar je aan zo'n spullen kan geraken of ze hebben het nog liggen en dan kan je het misschien wel overnemen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 20:04

zoek maar es op MP op weidepomp, daar kan je ze vaak wel 2e hands krijgen van boeren die ermee ophouden
Die dingen zijn reteduur als je ze nieuw koopt!, ze bevriezen wel in de winter, als het eenmaal gaat vriezen, heb je er niets meer aan en let op dat ie compleet is (met slang enzo)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 23:23

Agradi verkoopt ze ook.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 09:09

Ha , weidepomp is het woord gewoon , hehe nu kan ik wel wat vinden idd , bedankt ! OK dan!

Ik zit steeds te zoeken op pomp / sloot / drinkwater / weiland enzo Tong uitsteken

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 09:38

wij hebben ivm bevriezen (vorst op klomphoogte heb je nogal snel) ene ouderwetse handpomp geplaatst, we pompen dus handmatig iedere dag de badkuip vol, scheelt ook aanzienlijk in prijs (orde van een paar 100 euro) en je hebt gratis sportschool iedere dag.....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 09:43

Ja ik zat al te denken aan zo'n weidepomp dan , voor de paarden om zelf water op te pompen als het niet vriest , en dan 2 speciekuipen ernaast om die dmv het overstromen van de pomp handmatig te vullen als het wel vriest , waarna je de slang weer uit het water haalt. Zoiets. Altijd nog beter dan op het fietsje 100x heen en weer naar huis met een jerrycan Knipoog