nu is ze best een scheiterd en zoekt vaak de veiligheid bij mij( in ieder geval bij een mens) als er in de wei iets engs aan de boskant ziet( ze staat aan een bospad waar het vrij druk is met wandelaars,tussen pad en wei zit een brede strook met natuurliojk leefgebied voor dieren) staat ze op een afstand te kijken en komt naar me toe, als we dan samen gaan kijken gaat ze wel mee en vind ze het goed.... geweldig dat vertrouwen wat ze in me heeft, maaaaar...
als ik erop zit heeft ze ook het liefst een paard of een mens mee die zij volgen kan, of in ieder geval waar ze op kan bouwen.
nu kan dat regelmatig ( heb gelukkig een mams die het erg leuk vind mee te gaan op de brommer of wandelend met de shet) maar niet altijd..
ik vroeg me nu af of het tóch niet handig is om toos tijdens wandelen in het bos wat meer voorop te laten lopen zo af en toe, zodat haar 'zelfvertrouwen' groeit en dat doorwerkt wanneer ik erop zit. het lijkt alsof ze iemand nodig heeft haar te steunen ( paard, maar liever nog een mens) als we het bos in gaan, vandaar mijn idee betreft zelfvertrouwen
ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken en tips zijn uiteraard altijd welkom