Dringende oplossing nodig

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

chicopicaro

Dringende oplossing nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 17:36

Mijn paard presteerd nou al een aantal weken dat hij het land uitbreekt. Ook als staat er stroom op en ook al is er een dubbelle lijn. Hij komt eruit. Het probleem is denk ik dat hij alleen staat en liever bij andere paarden instaat het is natuurlijk een kuddedier.Maar de stalbaas heeft het liever niet om dat er ook hier en daar wat valsere paarden tussen staan.. maar wat moet ik nu doen mijn paard voelt zich blijkbaar erg alleen.... Boos!

Cassidy

Re: Dringende oplossing nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:39

Andere stal opzoeken?

mpm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:41

een andere stal zoeken waar je paard wel met andere buiten kan staanwant, dit is natuurlijk ook niets.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:44

misschien dat er 1 van de andere paarden bij jou paard in kan?

chicopicaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 17:46

een andere stal zoeken is geen optie het was al moeilijk genoeg om aan een stal te komen.. Hier in de buurt is zo'n beetje alles zwaar bezet... ik vind het echt zo moeilijk , ik wil gewoon dat mn paardje happy is...

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:48

Tjha ik denk dat er geen andere oplossing is om je paard te verhuizen,
Een weide omrasterd met hout, kan ook helpen..
En ik snap je paard heel goed, hij staat helemaal alleen, dan zou ik ook uitbreken,,

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 18:01

Dan koop je er een vriendje bij. Of je vraagt expliciet aan een stalgenoot of zijn paard bij die van jou kan?

chicopicaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 18:03

Ik ga morgen wel in overleg met de stalbaas , en vraag wel of er n ander paard bij hem in t land doen, hij wil nu een speciaal stukje voor hem afzetten wat moeilijk word om uit te komen , maar t probleem is dat hij alleen is en dus nie happy word... als er geen ander paard bij in mag dan moet ik maar rond gaan kijken aar andere oplossingen , maar er zijn bv ook shetjes di bijna niet buiten komen ou als die bij m in t land staan zou toch leuk zijn....ik zou heel graag een vriendje er bij kopen maar jah dan heb ik dubbelle kosten in de maand das niet niets als je nog niet eens n vol inkomen hebt Huilen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 18:04

Als een paard een deken op heeft zal hij een stroomstoot echt niet voelen, dus eerder door een hek heengaan. Ik ga er van uit dat je paard een deken opheeft. Gaat hij er echt doorheen? Hoe sterk is de stoom op het draad? Is er een mogelijkheid voor het maken van een houten omheining?

chicopicaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 18:11

hij heeft geen deken om , maar hele hoge pijngrens , hij heeft t draad meerdere malen stuk gemaakt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 18:30

En zit het stroom direct op het lichtnet of is het een accu?

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 18:37

Ja.. dat uitbreken ken ik Clown Zelfs met 3 draden komt ze, als ze het nodig vind, eruit.. Ze breekt het niet helemaal af.. vaak alleen de onderste lijn.. Ze heeft ook geen deken (alleen 's zomers) en er staat wel stroom op de draad. Sommige paarden kunnen er gewoon goed tegen..

Een houten hek werkt héél goed! Zorg wel dat hij niet te laag is..

En ja, anders gewoon proberen dat er een ander paardje bij in mag..

Succes iig!

chicopicaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 18:42

het is en accu

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 19:00

Is er mogelijkheid om het aan te sluiten op het lichtnet?

chicopicaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 19:41

ik heb geen idee ik zo0u het kunnen navragen...

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 23:15

ieder paard moet imo in de groep. mijn ruin is ook niet altijd makkelijk geweest daarmee (weet niet hoe het bij jouw paard zit), omdat hij alleen is opgegroeid, maar ik heb toch een paardje erbij gekocht (kruising shet), toen zijn weidemaatje verkocht werd. bij onze nieuwe stalling gaat hij gewoon de groep in, en dat gaat prima. in het begin vallen er een paar klappen, en wordt er wat geschreeuwd maar dan is het ook over. wij hebben nu ook een merrie op stal, die gewend is dat ze alleen staat. waar ze vandaan komt stonden alle paarden op een eigen stukje wei. volgens de eigenaren is het een lastig paard met andere paarden. maar gek genoeg kan ze bij ons met alle anderen goed overweg.
gewoon de groep in dus!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 23:18

Ik zou gewoon even navragen of het mogelijk is om er toch een paard bij te zetten, ik denk dat het uitbreken dan een stuk minder wordt. Is dat niet het geval kun je altijd nog kijken naar de sterkte van het stroom.

chicopicaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 16:21

thanx allemaal , ik hoop dat hij de groep in mag dat is ook wt iik t liefst heb voor hem. Hij heeft nog nooit alleen gestaan dus dat is nie leuk voor hem... Hij ist vriendjes en daar kan ik heel goed inkomen. Mochten ze hem nou iet in de groep willen moeten er maar andere maatregelen komen , t lastige is dat dit de enige stal in de buurt is dus ik zou wel moeten kijken naar n vriendje dan ofzo , voor n goeie deal aan stal/weidegeld in de maand :S kweet t ook nie