Eten "naturals" wel vlees?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Eten "naturals" wel vlees?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 23:06

Vroeg ik mij eigenlijk af! Ik lees in veel reacties dat ze het zo belangrijk vinden dat hun paard in een open stal staat, lekker op de wei, natuurlijk bekappen en nou ja, jullie weten zelf wel wat de kenmerken zijn van de "natural" manier.

Maar als je dan zo begaan bent met de wijze waarop je je paard houdt, ben je dat dan ook voor andere dieren? Dus eet je dan uit principe ook geen vlees of bijvoorbeeld uitsluitend biologisch?
Want de manier waarop vleesvarkens en kippen vaak gehouden worden staat natuurlijk ook nogal ver van wat voor hen "natural" zou zijn!

Inge_

Re: Eten "naturals" wel vlees?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:34

ik eet biologisch vlees, dat koopt mn moeder altijd.. maar ik zou het zelf ook wel doen denk ik, als ik op mezelf woonde..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:35

ik weet wel dat de naturals bij ons op stal niet in een bed sliepen toen de kinderen nog klein waren, ze hadden alle matrassen in 1 kamer op de grond gelegt ofzo omdat een bed niet natuurlijk is.. hadden ze in de holbewonerstijd ook niet dus als je het zo bekijkt..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:55

Ik ben vegetarisch Lachen
Verder ben ik niet echt natural, maar daar kies ik zelf voor en val ik dieren niet mee lastig

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 11:19

Ik eet wel vlees, maar veruit het meeste komt van de koe van mijn schoonouders.
Niks zieligs aan, die koe heeft een heel mooi leven gehad Lachen

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 12:18

Ik ben ook vegetariër. Verder ben ik voor mezelf niet per definitie natural, voor mijn paard des te meer Knipoog

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 12:20

Ik eet ontzettend veel vlees. Ik kan niet zonder, heb vaak genoeg geprobeerd om vegatariër te worden. Maar daar voel ik me dan echt niet goed bij, om de één of andere manier heeft mijn lichaam veel behoefte aan vlees.

Maar als ik vlees eet is het wel biologisch (mijn vader is jager, die beestjes hebben een heerlijk natural leven gehad *LOL* )

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 12:27

Ik ben ook vegetariër.
Ook best wel natural, natuurlijk bekappen doe ik niet, mn paard staat wel in n uitloopstal zonder deken enz..

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 12:28

Ik ben vegetariër en eet verder biologisch. Heb ook biologische schoonmaakmiddelen Clown

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 13:34

Ik ben niet tegen het eten van vlees, maar wel tegen de bioindustrie en biologisch vlees vind ik te duur. Dus eet ik geen vlees. Vind het ook niet lekker meer, terwijl ik er vroeger dol op was.

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 14:12

ik eet alles biologisch. veder eet ik weinig vlees. af en toe en biefstukje of gehakt maar kip, varken enz eet ik echt niet. hoe biologisch dat ook is. daarom eet ik ook veel vegatarisch. dus eigenlijk half om half dus echt vegatarisch kan je het niet noemen maar een echte vleeseter ben ik absoluut niet.

veder is al mijn eten zo veel mogelijk biologisch. niet alles kan biologisch zijn want sommige producten kan je gewoonweg niet biologisch krijgen Lachen

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 16:38

leuke gedachtegang en ja ik eet zoveel mogelijk bio vlees. voor wat kip betreft, stuit ik nog tegen problemen want dat kom ik hier amper tegen. Scheve mond

en verder doe ik ook aan de bio schoonmaak, douchespullen etc. dus het natural kijkt verder dan het paard inderdaad Ja

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 18:28

Ja hoor, ik eet weinig vlees, maar als ik t eet, dan wel biologisch.
Ik ben meer dan 20 jaar vegetarier geweest.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 21:27

Ha wat een leuke reacties! Was er eigenlijk wel benieuwd naar. Tot nu toe zijn de reacties voornamelijk wel biologisch/vegetarisch, is dat bij alle naturals zo? (of heb ik er nu een stel aan stilletjes aan het denken gezet Knipoog?)

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 22:20

Ik ben vegetarier ja..
Maar verder totaal geen ''natural''type. Clown alleen qua dieren eigenlijk... Mijn konijnen moeten ook zoveel mogelijk los lopen bijvoorbeeld. Lachen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 22:24

Ik eet vlees.
Ook paardenvlees.
En voor mezelf ben ik ook niet natural,want ik heb tattoo's en piercings,en ik verf mijn haar.
(maar ik drink en rook niet)
Ik heb een vogel in een kooitje..

Ach,ik probeer het goed te doen,maar je kan niet altijd alles goed doen toch?
En je kan het ook niet altijd iedereen naar de zin maken.
Zoals ik nu leef vind ik het best.

AthenaWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 10:23

Ik probeer zo veel mogelijk natural te zijn omdat ik me er goed mee voel en m'n pony's ook... Ik rij bitloos, boomloos, er is natuurlijk hoefbekap, homeopathie als geneeskunde, probeer op de natuurlijke manier ermee om te gaan... Maar toch komen m'n pony's 's winters 's nachts op stal omdat het buiten niet meer doenbaar is dan.
Ik eet bijna dagelijks vlees. Maar ik ben er dan ook mee opgegroeid want mijn ouders hebben een boerderij. Die koeien en kippen hebben hier een goed leven gehad en zijn gezond gevoerd.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 10:39

Ik ben ook vegetarisch Haha!

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 17:06

Linnie13 schreef:
Ik ben ook vegetarisch Haha!

Je bent niet vegetarisch, je bent van vlees Knipoog

Ik eet vegan, en probeer het gebruik van dierlijke producten verder zoveel mogelijk te vermijden.

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:08

Vega, eet/drink ook alleen maar BIO melk/kaas/yoghurt ed

Verder zoveel mogenlijk Biologisch.

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:48

Ik ben vegetarier, niet uit natural principe maar gewoon omdat het zo gegroeid is. Ik was net 11 toen ik geen vlees meer wilde eten. Da's nou al 6 jaar geleden, wow, waar blijft de tijd..!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 01:02

ik was een tijdlang vegetarisch maar omdat ik ook geen kaas en melk en eieren mag ivm voedselallergie, begon dat teveel te lijken op veganisme, leek me niet zo gezond Clown

Ik eet wel wéinig vlees, en al helemaal geen varkensvlees Misselijk, da's onrein vlees Misselijk Misselijk
Nee ik ben niet joods en ook niet islamitisch. Schapenvlees is het lekkerste dat er is vind ik.

Per week eet ik 2x vlees denk ik, de rest vega, of vis.

Verder doe ik niet aan alternatieve geneeswijzen, pendelen etc. Ik ben een chemicus, dus dat soort dingen zijn niet aan mij besteed Clown

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 04:57

Ik eet wel vlees en liever geen varkensvlees behalve ham en heel soms een wienerschnitzel, omdat ik het ten eerste vies vind en ten tweede vind ik varkensvlees echt slecht.
Net nog een reportage gezien over de antibiotica die varkens krijgen, en dat niet alleen, ook de leefomstandigheden zijn slecht.

Ik probeer mijn paard redelijk natuurlijk te houden in die zin, dat ik dekens niet nodig vind, zoveel mogelijk buiten, meer hooi dan krachtvoer en liever geen ijzers meer.

Maar mijn katten geef ik gewoon Lidl-voer uit blikje en ik eet ook dropjes en vla en allemaal van dat soort dingen waar dierlijke produkten en dierlijke e-nummers in zitten dus ik ben opgehouden daarover na te denken.
Anders kan ik namelijk onderhand niets meer eten vind ik.
Ik kan me niet veroorloven om alles biologisch te kopen en ik heb een vriend die graag vlees eet en geen vis lust, dus ik koop mijn vlees meestal bij de Lidl of in de aanbieding of ik krijg vlees van mijn pa (Argentijns, dus gezond)

Op de een of andere manier voel ik me er ook niet prettig bij als ik helemaal geen vlees eet.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:43

Maar als je natural bent .... dan zou je JUIST vlees moeten eten, want dat is -naast groenvoer uiteraard- het natuurlijke voedsel van de mens Vork .

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:50

ik ben vegetarisch... Lachen Niet omdat ik geen vlees lust (sterker nog... ik vind het best lekker... Bloos ) maar omdat ik uit principe geen dode dieren meer wil eten... Lachen

Tegenwoordig zijn er ook erg goede en lekkere vleesvervangers.. bv. van Valess... Lachen