Voor de zekerheid ook een bitje in aan een simpel bakstukje, met aparte teugels.
Het begin van de rit liep ze er heerlijk relaxed in stap en in draf, hoewel ze wat meer struikelde dan anders.
Van het tölten met deze optoming werd ze erg druk, uiteindelijk raakte ze in paniek dat ze met mij aan de kletter ging. Op hol dus.

Ze reageerde alsof ze ergens verschrikkelijk van geschrokken is, maar ik heb geen idee waarvan.
Ik heb steeds geprobeerd heel licht met mijn hand en de teugels te zijn, had eerst het idee dat ze gewoon een loopje met me nam, tot het echt eng werd.

toen ze eenmaal weer luisterde ben ik hetzelfde pad nogmaals op geweest, puur rijdend op het bit, maar ook toen wilde ze er weer vandoor.
Ik heb al eens eerder geprobeerd met haar bitloos te rijden, toen met het hoofdstel van de ruitersportshop, ook toen liep ze niet lekker en zijn we in tölt samen onderuit gegaan.
Ik denk dat ik het toch maar bij mijn simpele dikke watertrensje houd. dan is het tot nu toe een braaf, bomproof paardje
Heeft iemand tips, verklaringen of wat dan ook? Of zou dit toeval zijn?