Beginnen met NH

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lucky_Star

Beginnen met NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 11:54

Ik wil graag bij mijn 17 jarige haflinger beginnen met NH, ik weet alleen niet zo goed waar ik moet beginnen. Heb wel het boek van emiel voest Fase1 en ook nog andere boeken van andere NH's zoals Parelli en Klaus (hoe hij ook verder heet Tong uitsteken)
Wat raden jullie mij aan om mee te beginnen.
Mijn paard heeft artrose/spat en daardoor kan ik niet meer altijd op hem rijden, dus leek mij het leuker om met grondwerk en dat soort dingen met hem bezig te gaan houden.
Ook wil ik het met mijn 13 jarige merrie maar die heb ik nog niet zo lang en ken ik nog niet zo goed...
Wel is ze vaak angstig enz. wat zou ik daar aan kunnen doen?
Graag hoor ik dat van jullie...
Iemand Tips Bloos

Twiggy2008

Re: Beginnen met NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 15:04

Wat leuk dat je wil gaan beginnen met grondwerk. Het is heel erg leuk om te doen en het zal je 13-jarige ook wel wat dapperder maken. Ik ben zelf met mijn 2 jarige begonnen met freestyling (Voest) en dat bevalt me prima. Heb de boeken en dvd's goed bestudeerd en ik krijg regelmatig ook les van iemand aan huis. Want ik wil het wel goed doen natuurlijk Haha! , mijn paard moet alles nog leren.

Maar nu, na een paar maanden merk ik een heel groot verschil; de band tussen mij en mijn jonge paard is enorm verbeterd, we zijn echt een team. En hij is veel dapperder (was ook erg schrikkerig, mede door zijn leeftijd) geworden. Stond hij eerst te steigeren langs de weg, we gaan nu steeds vaker hele stukken buiten wandelen zonder problemen. Eerdaags wil ik met de dubbele lange lijnen gaan beginnen. We zijn nu nog druk met los werken en grondwerkoefeningen aan de hand. Ik vind de informatie van Voest heel duidelijk.

Ben benieuwd waar je voor gaat kiezen. Succes in elk geval!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 15:22

Ik zou zelf aan Parelli doen, omdat ik het niet op KFH heb. Is wat kostbaarder, maar daar heb je begeleiding bij, maar alleen het boek gaat je bij dat systeem niet helpen. Voest heeft ook bij Parelli lopen shoppen, en er verder een eigen draai aan gegeven. KFH is heel moeilijk te volgen, en niet voor iedereen toegankelijk, Parelli biedt een duidelijk stappenplan en ook begeleiding. De link van Calippo zou ik overigens zeer zeker volgen.

Lucky_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 21:38

dankjewel voor alle tips, ik zal idd eens kijken op de link van calippo...
ik heb wel aan parelli zitten denken, maar op horse event 2 jaar geleden sprak het me niet zo erg aan... en het is allemaal zo ver weg voor mij... ik moet een heel eind reizen om dan een cursus van parelli te gaan volgen en dan ook nog eens met mijn paard... beetje probleem :S

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:14

De cursussen van Parelli zijn thuiscursussen, en verder kun je via de link van Calippo vast wel in aanraking komen met mensen van gelijke interesse, en een keertje wat afspreken om bij elkaar te komen om te oefenen/spelen. Of iig al bij elkaar terecht te kunnen om ervaringen uit te wisselen. Misschien zijn anderen ook dat struikelblok tegen gekomen die jij bij het oefenen tegenkomt?

Lucky_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 20:16

dat is waar ja, ik ga maar snel op die site kijken Lachen
maja ik heb geen struikelblok (ik moet nog beginnen Knipoog of is dat ook een struikelblok? Tong uitsteken

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:18

Dat is de grootste Ja

Lucky_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 20:25

haha, ok dan ga ik zsm op de site kijken Knipoog