Hebben jullie daar nou ook last van ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

m1992

Hebben jullie daar nou ook last van ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 08:53

Ik en een vriendin rijden sinds een paar weken bitloos op de manege pony`s , nog geen nadeel gevonden, dus wij zijn er heel tevreden over. Nu hebben we elke keer gezeur van mensen van waarom waarom ? Tssss echt dom joh...!! En zo maar door. Wij negeren het vaak of zeggen : Waarom rijden jullie met hoofdstel?

En nog iets, vandaag namen wij een pony, en die gooid met galopperen altijd z,n hoofd omhoog, en helemaal naar de zijkant, omdat hij altijd die kant op word getrokken, toen gingen wij draven op de hoefslag, dat wil die niet, want hij denk dat ie moet galopperen, dus wij laten em rustig draven, totdat ie z,n hoofdje liet zakken, toen ietsje harder, dan gooid ie z,n hoofd in de lucht en rend van de hoefslag, dus wij stappen, sturen hem heel zachtjes er rustig terug, zonder veel druk, en dan luisterd ie weer braaf en zo maar door, totdat ie uiteindelijk hard kan draven op de hoefslag, en loopt heel ontspannen. Nou toen hoorde die een stem van iemand die em altijd gereden heeft en hup, hoofd in de lucht en van de hoefslag, toen kwamen er andere mensen binnen en liep ze helemaal niet meer onspannen, verre van dat zelfs. Toen vroeg de instructrice hoe het ging, wij : Ja, ze zijn heel braaf Ja Zij zegt : Oo vandaar dat ie al 2 weken aan het elastiek loopt.

Maar elastiek is toch helemaal niet bedoeld als machtsmiddel?

L_ola

Re: Hebben jullie daar nou ook last van ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 09:10

nee, maar blijkbaar helpt het wel bij jullie probleem Knipoog

Nataschaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 09:14

Wel leuk dat je blijkbaar het vertrouwen hebt gewonnen van de pony, of er iniedergeval hard naar onder weg bent.!
Elastiek is toch om zijn koppie naar beneden te houden ? Zodat ie er niet zo mee in de lucht zwaait ?

Corinne14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 16:39

geweldig dat je vertrouwen van die pony heb gekregen Haha! jullie zijn op de goede weg....Tong uitsteken Ik vind super dat jullie die pony's bitloos rijden. Ik heb dat inderdaad ook, zulke reacties! gewoon laten denken Knipoog Bij jullie word elastiek dus wel gebruikt als machtsmiddel Verdrietig

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 16:43

Ja, om de richting op te zoeken van de goede hoofdhouding, en niet omdat ie anders te hard gaat bijv.

En ja, de pony had heel snel door dat ie niet bang hoefde te zijn. Hij is ook nooit gereden met halster, en volgens mij beviel et em wel, totdat er andere mensen bijkwamen, toen werd ie weer helemaal gespannen..

connie14 @ Ja, we rijden nu elke week zo, voor de pony's veel fijner dan dat getrek in hun mond van de beginners. Snap ik niet, zonder bit luisteren ze even goed, vaak nog beter, en toch doen ze bij die beginners een bit, terwijl die hunzelf met lichtrijden aan de teugels optrekken. En het elastiek word idd gebruikt als machtsmiddel.. Boos! We gaan volgende week weer met deze pony.. en hopelijk gaat het dan weer net zo goed! Lachen

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 16:54

mooi te lezen dat jullie de tijd nemen voor de pony, en het vertrouwen opbouwen, in plaats van hem met hulpmiddelen op de goede manier te laten lopen.
dat laatste lost de oorzaak niet op, dat wat jullie doen wel Lachen

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 16:59

Ja, dat dachten wij zelf ook, ik doe ook grondwerk met m,n verzorgshet. Ja
Ik snap dat niet, alleen een hulpteugel om zodat ie zich maar gedraagd, maar ondertussen is de pony nog steeds bang om te moeten galopperen. Dit wat wij deden hielp al na 5 minuten! Lachen

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 17:07

jullie geven hem vertrouwen, hij weet zelf misschien helemaal niet wat hij moet doen en kan dat ook niet raden.
als je dan duidelijkheid geeft dan is dat heel fijn voor een pony Lachen

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 17:30

he linnie; heb je het al verteld.. idd Marigold; miss beetje eigendunk maar we geven HAAR ( Tong uitsteken ) idd weer wat vertrouwen.. als de manege nou ook even meewerkt!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 17:33

Dat is nou precies mijn ervaring met een aantal maneges (of veel typjes die daar rijden). Ze staan niet open voor andere manieren. En bitloos is een hele mooie andere manier en veel paarden met problemen gaan er beter door lopen. Ga zo door, Linnie, en laat de mensen met kritiek en domme opmerkingen maar kletsen..... Knipoog

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 19:11

Ja, ik ga zeker door Ja wij trouwens, moontje13 ook Lachen
En dan zeggen ze ook zo van : Ja, zullen wij ook zonder zadel en hoofdstel gaan whahhahahaha dacht het niet, echt dom..
Maarja, het kan me niet schelen dat ze zo doen tegen ons, maar die pony's van hun, dat vind ik sneu. Ze laten een pony gewoon opgezadeld meer dan een uur in de stal staan zonder deken, en de pony is geschoren, dan zegt iemand er wat van, een oudere mevrouw, en dan krijgt ze scheldwoorden naar dr hoofd gesmeten! Dat is echt niet normaal. Ik erger me ook dood aan die types die daar rondlopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:14

met wat voor een hoofdstel rijd je dan? een touwhalster of...?

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 19:18

Een gewoon halster met touwen eraan.. Niet ideaal. Maargoed.. We zorgen dat het niet in de ogen schuift en het we zitten er toch bijna niet aan. Door alleen maar de buitenteugel tegen de hals te leggen kun je ze al sturen! Ja

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:47

Linnie13 schreef:
Ja, ik ga zeker door Ja wij trouwens, moontje13 ook Lachen
En dan zeggen ze ook zo van : Ja, zullen wij ook zonder zadel en hoofdstel gaan whahhahahaha dacht het niet, echt dom..
Maarja, het kan me niet schelen dat ze zo doen tegen ons, maar die pony's van hun, dat vind ik sneu. Ze laten een pony gewoon opgezadeld meer dan een uur in de stal staan zonder deken, en de pony is geschoren, dan zegt iemand er wat van, een oudere mevrouw, en dan krijgt ze scheldwoorden naar dr hoofd gesmeten! Dat is echt niet normaal. Ik erger me ook dood aan die types die daar rondlopen!

En wát voor'n woord.. (ziekte) Boos! ik haat ze gewoon!! wat linnie al zei, ik erger me dood aan die typetjes..

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 15:51

Ja, en dat vind ik heel erg.. Die mensen zijn gewoon niet normaal.. Boos!