Oefeningen om Samenwerking te verbeteren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FOG

Oefeningen om Samenwerking te verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 22:02

hallo
ik rijd met mijn paard dressuur, heb eigenlijk nog nooit wat met NH gedaan. nou vraag ik jullie, wetenjullie nog oefeningen die de samenwerking bevorderen tussen ruiter en paard en die niet te ingewikkeld zijn?
alvast bedankt Haha!

Anoniem

Re: Oefeningen om Samenwerking te verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:57

Er zijn zoveel oefeningen en zoveel manieren.
Neuzel gewoon effe lekker op dit forum rond, er zijn genoeg topics over. En verder kun je diverse sites lezen en boeken aanschaffen waar oefeningen in staan (worden ook vaak in dit forum genoemd).

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 20:14

het is meer mijn bedoeling om naast het 'gewone' engelse rijden af en toe een soort 'freestyle' oefening te doen, dus niet helemaal beginnen met NH. of is dat niet mogelijk? ik ben wel van plan om met zadel met boom en een bit door te rijden.
maar ik zou alleen wel eens af en toe een NH oefening willen doen, als dat mogelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:35

Dat kan prima samen. Het is niet of het één of het ander. Knipoog

R_MW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:56

Mijn ervaring is dat je de samenwerking pas echt verbetert door niet per sé iets te DOEN (bv NH oefeningen), maar gewoon te ZIJN met je paard.
Dus vooral het samenzijn met je paard verbetert de samenwerking en verdiept het contact. Ga lekker met je paard naar het bos en maak een lange wandeling ipv een buitenrit óp het paard. Of wandel naar een plek die je zelf ook niet (zo) goed kent en ga op ontdekkingstoer. Of ga gewoon eens een tijdje bij je paard in de wei of de paddock zitten en kijk hoe ie met andere paarden omgaat. Door samen nieuwe dingen te verkennen, samen te zijn, elkaar te onderzoeken groei je naar elkaar toe. Dan leer je elkaar echt kennen en ga je je paard beter 'lezen' en begrijpen. Dat komt de samenwerking en communicatie zeer ten goede!

Veel plezier!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:49

Ik zou aan grondwerk doen. Daar hoef je niet perse anders voor te gaan rijden, of je hele manier met omgang van je paard van de ene op de andere dag radicaal om te gooien.

Tips voor een boek met oefeningen, en een website met filmpjes:

viewtopic.php?f=125&t=625206

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 20:34

Cassidy schreef:
Ik zou aan grondwerk doen. Daar hoef je niet perse anders voor te gaan rijden, of je hele manier met omgang van je paard van de ene op de andere dag radicaal om te gooien.

Tips voor een boek met oefeningen, en een website met filmpjes:

viewtopic.php?f=125&t=625206

dankje.. zoiets zoek ik. denk dat ik het boek maar ga bestellen:D
dankjullie allemaal voor je reacties!