is de band tussen jou en je paard....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

14cecile14

is de band tussen jou en je paard....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 20:53

beter geworden sinds je aan natural horsemanship doet?

Yentl_

Re: is de band tussen jou en je paard....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:54

bij mijn vriendin denk ik wel, ookal was die band heel goed!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:58

JA. Er is altijd al een klik geweest tussen ons, vanaf het eerste moment dat ik hem zag, maar sinds ik me verdiept heb in NH kunnen we lezen en schrijven.

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 22:14

Yentl_ schreef:
bij mijn vriendin denk ik wel, ookal was die band heel goed!

bedoel je mij Schijnheilig ?

Sinds ik eem maand of2 ong bezig ben is die denk ik wel iets beter geworden maar ik heb al een super goede band met haar =)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 09:23

Ja, zelfde idee als Lenneke. De klik was er al, we hadden al een fijne band; maar deze wordt nu alleen maar sterker Lachen !

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 09:35

Bij mijn ene verzorgpaard wel, ik had altijd in het begin echt een goede band met haar .. als ik op het erf kwam en ze stond in de uitloop gallopeerde ze mee met de fiets, en hinnikte al als ik nog op de weg was. Was harstikke braaf etc. etc. Maar wegens omstandigheden viel dit weg .. t werd het tegenovergestelde .. Toen had ik NH ontdekt, het is nog niet zo als het in het begin was, maar wel stukken beter dan hiervoor!

Bij mijn andere verzorgpaard doe ik niet specifiek NH oefeningen, ma ga er wel anders mee om dan de 'standaard manegebehandeling' om het zo maar ff te noemen Lachen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 10:37

de band met mijn paard is al 1000 x beter dan voor ik met Parelli begon, maar het kan nog 1000 x beter, we hebben nogal eens wat respect-issues

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 16:22

Ja, zeker weten. Sinds ik met mijn paard parelli is ie veel meer op mij gefocused, werken we beter samen, en zie ik beter wat HIJ bedoelt.

Zo kan ik lui en moe, en geen zin en niet begrijpen veel beter onderscheiden Lachen

Ook komt ie nu vaker naar mij toe, en hoef ik hem niet op te halen. Hij is nu echt super makkelijk op de trailer (iedereen die ziet hoe ik hem laad zegt: waren alle paarden maar zo gemakkelijk) en dat terwijl hij voor mijn nh-tijd met de zweep op de trailer gezet moest worden Bloos ...

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 19:05

Lenneke_ schreef:
JA. Er is altijd al een klik geweest tussen ons, vanaf het eerste moment dat ik hem zag, maar sinds ik me verdiept heb in NH kunnen we lezen en schrijven.

Hier hetzelfde. We hebben in onze normal-tijd wel een aardig dieptepunt gehad, maar je kunt wel zeggen dat we door NH er 100x sterker uitgekomen zijn!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 20:33

Ik ben eigenlijk vanaf dat ik hem kreeg (2 jaar geleden) meteen met NH lessen begonnen. Het ging door NH denk ik wel wat sneller dat we een goede band kregen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:59

Oh ja, mijn paard is veel zelfverzekerder geworden en durft me nu veel meer "vragen te stellen". Ik ben Pat Parelli daar erg dankbaar voor Knipoog.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 23:27

Toen ik Sun begon te verzorgen, maakte ik meteen kennis met natural horsemanship. Over de band met Sun kan ik niks zeggen, maar wel dat ik met geen enkel paard ooit zo'n innige band heb gehad

Ieder moment dat ik bij hem ben, ben ik me bewust hoe gek ik op hem ben en hoeveel ik om hem geef. Ondanks dat we in een diepe dip hebben gezeten, gaat het nu heel goed, en ik weet zeker dat zonder NH dat nooit gelukt was Ja

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 15:46

ja, de klik hadden we al (anders had ik nooit zo'n maf eigenwijs paard gekocht) en we zijn eigenlijk bijna gelijk overgestapt op de NH toer (hij was al een jaar mijn verzorgpaard toen ik hem kocht en werd heel gewoon traditioneel gereden). We voelen elkaar heel goed aan. We hebben weleens wat issues maar die heb je naar mijn idee in elke relatie ook in de relatie met een dier Knipoog

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 20:03

Tja, wat zal ik zeggen, ik doe niet aan NH als zodanig, ik ga gewoon om met mijn paard zoals het voor ons beiden het prettigst werkt. Dat dat niet de meest gangbare manier is, is een ander verhaal Haha!
Onze band is gewoon in de loop van de jaren gegroeid, maar om daar NH de schuld van te geven gaat me te ver Clown

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 10:06

zeker bij allebei mijn paarden! mijn haf had zich afgesloten voor alles om dr heen en die is nu veel opener geworden! en met mijn fjord ben ik gelijk begonnen met NH en dat gaat ook echt super!

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:27

ja Zeker met beide paarden. ik kan nu van alles doen met de ene. en met de ander doe ik nog rustig aan. ik heb helaas maar weinig tijd voor hem en kan niet zo vaak met hem werken. maar de band tussen mijn paardje Melody en mij is super Haha!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:47

jep

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:53

Bij mij is die ook sterk verbeterd ook al was de band al wel goed toch is hij beter erdoor geworden en begrijpen we elkaar nu beter Haha!