De 7 games van Parelli

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liex

De 7 games van Parelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 20:37

Ik ben erg geinteresseerd in NH en ben er ook al een beetje mee begonnen, met mn 5-jarige e-pony.
Alleen nou lees ik steeds weer over de 7 games van Parelli, dat dat gewoon super is enzo.

Nou vroeg ik me af of iemand een soort 'samenvatting' voor me kon maken van de 7 games, het lijkt me namelijk erg leuk om die te be-oefenen met mijn pony.
Gelieve geen commentaar van: koop een pakket, ik wil dat heel graag, maar dat is gewoon te duur.. Lachen
Als iemand me een paar boeken kan aanraden ofzo, lijkt mij dat wel heel fijn!

(geen angst dat ik al met verkeerde dingen bezig ben. Heb namelijk alleen nog maar het wijken voor druk en de one-rein-stop geoefend Lachen )

Achterom

Re: De 7 games van Parelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 09:03

Het paard als partner is een leuk boekje waar ook de 7 games in staan uitgelegd. Ook is er op de site van paardnatuurlijk een samenvatting te vinden met een aantal filmpjes.

Maar het wijken voor druk geoefend? Hoe moet ik dat voor me zien?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 09:51

Op internet vind je her en der samenvattingen van de 7 games, daar kun je vast wel mee aan de slag. Pas alleen op dat je het niet alleen maar "technisch" gaat benaderen, een perfect uitgevoerde game wil nog niet zeggen dat je paard je ook leuker gaat vinden Knipoog. Het gaat niet om de techniek, maar om een heleboel meer. Eén van de mooiste uitspraken uit Parelli vind ik de beschrijving van "spending undemanding time" met je paard, tijd waarin je niks van je paard verlangt en gewoon aanwezig bent - 'the most important friendly game you can play'. Als je dat in gedachten houd, dan komt het wel goed Lachen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 10:51

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 11:29

*tekst verwijderd*
Laatst bijgewerkt door Djilna op 27-10-06 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: spam

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 13:30

Koop het boek van parelli ! "Natural Horse Man Ship" bij Mediaboek of paardentips.com. kost iets van een 29 €, dacht ik. Alles staat er heel goed in uitgelegd.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 17:52

Oh, dus je mag wel verwijzen naar boeken van anderen, maar niet naar een zelf gemaakte DVD??

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 23:19

callippo schreef:
Oh, dus je mag wel verwijzen naar boeken van anderen, maar niet naar een zelf gemaakte DVD??

bokttechnisch gezien, zou ik dus wél mogen verwijzen naar jouw dvd?

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 10:09

kun je niet ergens van iemand het pakket een tijdje lenen of huren ofz?
want je kunt wel de praktijk helemaal uit die boekjes halen, maar je mist echt een ontzettende hoop belangrijke theorie, en die doet em. die zorgt ervoor dat je de rest snapt, en dat je snapt wat je doet en hoe je paard reageert....
als ik jou was, zou ik gewoon eens op ebay proberen of je ergens een goedkoop pakket vandaan kunt toveren, of eens rondpb'en naar mensen die het pakket hebben, en vragen of je het een tijdje mag huren ofz.
mijn level 1 heb ik echt voor een prikkie op ebay gekocht, en level 2 heb ik eerst een hele tijd van iemand geleend voordat ik er zelf een kon kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 21:35

Arabesk schreef:
callippo schreef:

bokttechnisch gezien, zou ik dus wél mogen verwijzen naar jouw dvd?

Vast niet. Clown
Hint: Zie Callippo's onderschrift Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 21:36

Cassidy schreef:
Om het zoeken toch wat makkelijker te maken, hier een aantal links (oa in het Engels). Ik hoop dat je engels zo goed is dat je het volgen kunt.

http://www.visi.com/~jbly/equine/method ... index.html

http://www.todayshorse.com/Articles/Lan ... Horses.htm

Mocht een cursus je te kostbaar zijn, kan ik je ook dit boek aanbevelen (link met inhoudsopgave en adres waar je het bestellen kunt staat in het topic):

viewtopic.php?f=125&t=625206

Genoemde boek is absoluut een aanrader, heb 'em ook OK dan!

Gudrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:36

ik ben bezig aan een site, namelijk http://paardentraining.come2me.nl/ waar je oa de samenvattig van de 7 games van pat parelli kan terug vinden. je kan er ook altijd terug voor vragen over andere dingen. (site is under construction)

Ik hoop dat je daar wat wijzer wordt over de 7 games van pat parelli Lachen

Xx

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:32

Moderatoropmerking:
Oud topic, dus slotje.