info over overstappen op bitloos ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pirelli_girl

info over overstappen op bitloos ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 13:18

Heeft iemand informatie voor mij over het overstappen van rijden met bit naar bitloos?
Ik wil dit echt graag doen, maar weet niet zo goed wat voor optoming ik dan zou moeten gebruiken in het begin. Ik rijd hem nu af en toe met touw halster, maar daar krijg ik zo gauw het gevoel bij dat hij zo onder me vandaan loopt.

Het kan nog even duren voordat ik weer reageer, ben nu een weekje op vakantie.
Bedankt alvast. Clown

Pirelli_girl

Inge_

Re: info over overstappen op bitloos ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 13:54

ik ben ook net daarmee begonnen, ik heb het nylon rijhalster besteld van emiel voest en daarmee ben ik zaterdag begonnen.. zaterdag heb ik alleen maar gestapt, omdat mn draver nogal moeilijk te sturen was toen (maar dat schijnt vaker voor te komen in het begin).. zondag heb ik weer voornamelijk gestapt en een half rondje ongeveer gedraaft, wat heel goed ging.. maandag heb ik extra lang ingestapt, veel figuren gereden en toen heb ik ongeveer 20 minuten gedraaft, wat heel erg goed ging, hij luisterde perfect!
mijn pony vindt het veel fijner, hij is veel vaker aan het briesen en loopt veel meer ontspannen.. galop ga ik morgen proberen denk ik, dat kan hij namelijk nog niet zo goed aangezien hij nog niet zo lang van de drafbaan af is..

ik ben er dus erg tevreden over hoe het gaat.. ik heb trouwens de dagen voor ik erop ging rondjes met hem gestapt in de bak met het rijhalster en gelongeerd en dit ging zo goed dat ik dacht dat ik er nu wel op kon, dus ik ben er niet zomaar opgestapt ineens..

succes nog!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 11:06

Ik ben eerst op de grond aan de slag gegaan, vooral het wijken voor druk moest er goed inzitten. Toen ermee gaan rijden, maar nog niet buiten. Eerst de one-rein-stop erop, zodat hij ten alle tijden op de noodrem kon.
Zodra die basisdingen erin zitten, kun je zorgeloos en veilig genieten van het bitloos rijden, ook in de bossen Lachen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:56

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:14

TS kan inderdaad even de gegeven links bekijken. Hier een slotje.