ik zit erover te denken om weer een paard aan te schaffen en ben hier in de buurt aan het rondkijken naar stalling. nou heb ik iets gevonden wat maar 5 min van huis af is. er is een grote binnenbak van 60 bij 40,en ieder paard heeft zijn eigen stal,hier zitten tralies tussen,dus de paarden hebben wel kontakt met elkaar,het zijn geen dichte wanden. ook heeft ieder paard zijn eigen stuk weiland,ze staan dus niet met zn alle in een kudde,maar allemaal apart op hun eigen stuk. het voordeel vind ik dat je zelf mag bepalen of je hem buiten zet,dus ook bij noodweer,of veel regen kan hij naar buiten,het is jouw stuk land dus je bepaalt zelf wat je ermee doet. nog een voordeel is dat iedereen zelf zijn voer regelt en voert.hooi kan je daar kopen,ruwvoer moet je zelf kopen. nadeel:je moet alles zelf doen,dus ook het binnen en buiten zetten,wat betekend dat ik voordat ik te werk ga er ook heen moet om hem buiten te gaan zetten,en erna weer heen moet om hem binnen te zetten,uit te mesten en te voeren etc. de stalling is absoluut niet duur en het voordeel is dus dat je alles helemaal zelf kan bepalen. de nadelen vind ik wel dat de paarden niet in kuddeverband staan,en dat je zelf buiten moet zetten... zouden julie toch voor een dergelijke stalling kiezen?
en nog een vraag over de wei:als ik er voor kies om hem altijd buiten te zetten (ook als het regent dus) en zn weiland is stukgelopen,moet dat dan in het voorjaat helemaal opnieuw ingezaaid worden etc??
Ik zou absoluut niet voor deze stalling gaan. Ten eerste wil ik mijn paard niet op stal hebben en ten tweede al helemaal niet altijd alleen. Paarden zijn kuddedieren, die moet je niet altijd apart zetten.
Jij hebt misschien wel veel luxe daar (binnenbak enzo), maar jij bent er zo'n 3 uurtjes per dag, je paard 24 uur per dag. Je paard moet daar wonen. Ik vind het dan niet kunnen om voor jezelf te kiezen ipv voor je paard.
Als je ervoor kiest hem altijd buiten te zetten zou het mooiste zijn om een stuk verhard te maken, met bijvoorbeeld van die betonnen dingen met gaten erin (hoe noem je die). Dan krijg je geen modder. Vorig jaar zijn de paarden op mijn oude stal 's winters op de wei geweest ipv op het zand. De wei zag er niet uit. Eén grote zwarte vlakte. Iedereen dacht dat dat nooit meer goed zou komen. Maar deze zomer zag de wei er weer prachtig uit.
Je kan ook de wei in meerdere stukken verdelen. Dan kan je afwisselen zodat de wei weer even aan kan sterken.
heb eens slechtere stallen gezien waar ze maar 1 uur naar buiten mochten etc etc enne misschien als je eenmaal gesetteld heb kun je iemand vragen of jullie om ste beurt kunnen voeren en eventueel als het klikt met een andere pony samen een wei delen en als die kaal is de wei van de anderen nemen zo hebben jullie 2 altijd gras maar dat moet je effe uitvogelen met mede huurders maar zo algemeen klinkt het lang niet zo slecht
zelf zie ik het liefste met een openstal 24/7 buiten lopen
Ik zou hier, net als Lenneke, nooit voor gaan. Het gemis aan sociaal contact kun je een paard volgens mij dus echt niet aandoen, het is een kuddedier.
Mijn paard staat met 2 vriendjes op een wei met schuilstal. Daar deel ik wat werk met de eigenaresse van de 2 vriendjes, verder neem ik wel het meeste onderhoud voor mijn rekening. Die stal zal jou ook nog eens heel veel tijd gaan kosten.
Ik zou verder zoeken naar wat anders, zowel voor jezelf als voor je paard....
Ik zou ook absoluut niet voor deze stal kiezen en sluit me bij de anderen aan.
oke ik ga nog maar even verder zoeken!zat erg te twijfelen omdat een binnenbak natuurlijk wel erg lekker is,en de kosten vallen hier ook heel erg mee,maar ja het paard moet er natuurlijk wonen....
Ik zou deze stal wel nemen, maar alleen als ik met een andere paardeneigenaar daar zou kunnen regelen dat je de paarden samen op een weitje kan zetten. Hoe groot zijn die stukjes eigenlijk?
Santos heeft wel een goeie. Misschien zijn er meerder mensen die hun paard met andere willen laten lopen en dan zou je het landje groter kunnen maken.
Ik zou er zelf niet voor kiezen hoor.
Mijn beesten lopen hun hele leven lang al in een groep. Toen ze vorig jaar ineens de groep uithaald werden(om een achterlijke reden) waren ze gewoon depri met zijn 2tje. Ze werden ook stront vervelend omdat ze hun ei niet kwijt konden.