Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lenneke_ schreef:Voor jonge paarden is een boomloos zadel denk ik heel goed, omdat ze zoveel veranderen. Voor recreatieve ritjes en rijden in de bak zijn ze ook heel geschikt.
Maar Anouar kreeg op een gegeven moment toch drukplekken (we rijden endurance, vanaf 50 km kreeg hij last), dus nu zijn we weer op zoek naar een zadel met boom
ikke schreef:Ga voor een zadel wat past!! Dat een boomloos zadel altijd past is bullsh*t. Let dus op pasvorm, inversteer geen grote bedragen in nieuw spul, tot hun 5e - 6e groeien ze nog en dus ook uit zadels. Leen desnoods iets passends, maar prik jezelf vooral niet vast op een bepaald beeld, dat zou wel eens heel snel en heel hard aan diggelen kunnen vallen...........
MysticTinker schreef:Dan had je het zadel misschien gewoon niet goed liggen, te ver naar voren misschien..
Ik ben misschien in totaal drie mensen hier op bokt tegengekomen die een boomloos zadels echt niets vinden, de meeste mensen zijn er razend enthousiast over
MysticTinker schreef:Ik zou het wel doen als ik een paard zou gaan inrijden. Ik vind het een heel fijn idee dat het zadel altijd meegroeit, inderdaad ook als de spieren zich ontwikkelen. Een boomzadel moet je dan om de paar maanden weer laten aanpassen..
Ik gebruik mn barefoot overal voor; buitenritten, dressuur, springen..
callippo schreef:Haha!!! Dat klinkt bekend zeg!!Die mensen hebben een nieuw boomlooszadel gekocht
Ik heb 2x een 'bijna nieuwe' barefoot verkocht. Telkens om er een andere barefoot voor terug te kopen (eerst van gewoon naar western, toen van western naar ocean blue)