Grondwerk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Diana_Mabel

Grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 12:05

Via de DVD rechtrichten van Marijke de Jong ben ik bij het grondwerk uitgekomen.
Op het moment ben ik ruim 6 maanden zwanger en kan dus niet meer rijden.
Mijn paard is linksgebogen en nu wil ik dus de training voortzetten/aanvullen met grondwerk.
Gisteren heb ik een beginnetje gemaakt, ze wist niet meteen wat ik bedoelde maar ze probeerde het wel.
In no-time was ze heel moe Lachen
hoe zijn jullie ervaringen?
Is het wel NH of is het iets anders?misschien plaats ik het wel verkeerd sorry daarvoor dan.

WaratjeJarig

Re: Grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:53

Voor het trainen van een scheef paard zou ik lange lijnenwerk doen, dus dubbele longe met longeersingel. Daar kun je namelijk preciezer mee werken aan stukjes weerstand bij het paard.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 13:16

Ja hoor ,Marijke valt voor mij erg onder de NH tak.

Op de grond probeer ik ook rechtricht oefeningetjes, maar ik ben daar toch duidelijk minder handig in dan erop. Haha!

Lange lijnen werk is idd een mooie methode, maar daar moet je dan wel weer kundig in zijn.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 14:08

Waratje schreef:
Voor het trainen van een scheef paard zou ik lange lijnenwerk doen, dus dubbele longe met longeersingel. Daar kun je namelijk preciezer mee werken aan stukjes weerstand bij het paard.

Dat doe ik al maar voor de afwisseling wil ik heel graag ook grondwerk beheersen.
Omdat ik 4 dagen longeren aan de dubbele lijnen wat veel van het goede vind.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:47

Het boek 'Grondwerk met paarden' is een goed boek. Kijk ok www.paardentips.com om het boek te bestellen. Ik heb het ook en ben erg echt superblij mee. Staan heel veel oefeningen in en daar ben je nog wel even zoet mee Knipoog.

WaratjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:56

Diana_Mabel schreef:
Waratje schreef:

Dat doe ik al maar voor de afwisseling wil ik heel graag ook grondwerk beheersen.
Omdat ik 4 dagen longeren aan de dubbele lijnen wat veel van het goede vind.

Waarom? Je kunt het zien als rijden zonder erop te zitten en iedereen vindt het volstrekt normaal om er vier keer in de week op te zitten, toch?
Je hoeft het ook niet altijd in de bak te doen en al zeker niet alleen op een cirkel, zoals bij gewoon longeren. Kijk anders ook eens naar het boekje Paardenschool van Natalie Penquit, daar staan ook leuke oefeningen aan de hand in, die goed gymnastiseren.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:51

Heb der geen ervaringen mee. Maar vind goed van je dat je het dan zo oplost. Lachen