Boomloos...spreidzit*auw*

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cars

Boomloos...spreidzit*auw*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 20:54

Huilen
Ik heb sinds kort een boomloos.
Natuurlijk eerst getest en jawel het zat heerlijk en paard liep er ook prima onder.
Ik ben een recreatieve ruiter en onze buitenritten varieren van van 1 uur tot 4 uur te paard.
Tijdens de testritten niks aan de hand daarna door omstandigheden ook wat korte ritten gemaakt maar nu ik weer meer(langer) ga rijden...DRAMA.
Als ik langer dan 2,5 uur te paard zit kom er toch langzaam een pijn opzetten in mijn heup/bekken gebied.
Ongelooflijk wat heb ik afgezien afgelopen Zondag...het was zelf zo erg dat ik er niet eens meer af kon komen(heb echt 5 minuten geprobeerd hoe mijn been omhoog te zwieren om eraf te springen Clown ).
En loop nu nog met een raar loopje....

Heb ik weer!!!!!
Maanden kijk ik uit naar een zadel,ben verdorie dolblij met dat ding,heb er 10keer opgezeten en word al niet goed als ik denk om er weer op te gaan Huilen

Ik las net toevallig in een ander topic ook over pijnlijke spreidzit(had er hiervoor nog nooit van gehoord)....
Zou ik moeten wennen zijn of ben ik(mijn onderstel) niet geschikt voor dit soort bredere zit.

Kortom...gaat dit nog goed komen/herkent iemand dit of moet mijn zadel hagelnieuw op de gele pagina Zij zijn groot en ik is klein!

Antheman

Re: Boomloos...spreidzit*auw*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:10

Vaak wordt een dubbele inlage aangeraden, dan zit je wat hoger.

Welk boomloos zadel heb je? Het maakt nl nogal uit welk merk en type je hebt.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:15

ik heb pas nog een barefoot uitgeprobeerd, nou ik vond het gelijk niets! idd met je benen wijd en me knieën super uitstekend. maar nu heb ik een ice-line zadel kussen. dat is ook een boomloos zadel,maar dan een echt zadel ook kwa model. hier rij ik heerlijk mee en zit amper wijder dan op een gewoon zadel.
Afbeelding

gr

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 21:37

Antheman schreef:
Vaak wordt een dubbele inlage aangeraden, dan zit je wat hoger.

Welk boomloos zadel heb je? Het maakt nl nogal uit welk merk en type je hebt.

Ik heb de Barefoot London...
De dubbele inlages ben ik idd al van plan maar de London is smaller qua inlagevlakken dus schijnt niet ideaal te zijn.
Ik vind het zadel overigens heerlijk zitten(korte rit dan toch) en het was opstappen en wegrijden....heb er verder niet aan moeten wennen als in het begin even "oeps breed" maar ook dat gevoel was na een paar stappen weer gewoon.
Zou mischien ook kunnen dat ik meer last van heb omdat ik altijd erg lang zit met mijn benen/beugels...ik hoop zo dat ik iets kan vinden waar het aan kan liggen....

Niet weeeeeeeeeer die hele zoektocht naar HET zadel voor ons Boos! (en ben blut)
Laatst bijgewerkt door Cars op 26-09-06 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:38

Dubbele inlages! Ik heb reuma en ben nogal gevoelig op mn heupen en bekken, heb er dubbele inlages ingedaan, en het gaat nu heel goed, ik heb er geen last meer van.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:58

ik ken het verschijnsel dat je paard breder lijkt met een BF, maar bij mijn paard is dat wel prettig want dat is zo'n skrielkip

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 22:02

*haha* kom es op Morrie rijden met mijn Torsion zadel erop, dan vind je je eigen paarden zoooo ieletjes en smal en heb je het niet meer over spreidzit hoor, dan vind je je eigen paard dunnetjes......!

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 22:15

Arabesk schreef:
ik ken het verschijnsel dat je paard breder lijkt met een BF, maar bij mijn paard is dat wel prettig want dat is zo'n skrielkip

Haha!
Ik heb een bolle ...maar het gevoel is niet van "ojeeeee spagaat".
Zadel zit heerlijk,genoeg beencontact(niet als zo een stripfiguurtje wijdbeens op ponny) enkel de botten gaan na wat uren in protest.

Heb mail weggedaan over inlages...kijken hoe dat gaat (en ook of dat wel gaat passen in het pad van de London) en anders...MP.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 22:21

Ik denk dat je er ook wel een beetje aan moet wennen Lachen
Ik heb in het begin ook wat spierpijn gehad. Na een paar weken geen last meer van Lachen
De inlages kun je ook op maat knippen zodat ze wel goed passen hoorde ik.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 07:34

omdat ik een haf pad heb heb ik ook dubbele inlages, het zit echt beter hoor! Een stuk smaller! 18 euro voor nog een paar inlages... het valt te proberen ?

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 15:27

ik heb op winston ook dat ik heel breed zit, ik heb ne mijn beugels een gaatje korter, dat zit al wat beter maar ik zit eraan te denken om er dubbele inlages in te doen.

als ik jou was zou ik eerst dubbele inlages proberen, voordat je alweer op zoek gaat naar een ander zadel. je kunt ook even pmamera(ik hoop dat ik het goed schrijf) pm'en, zij is van boomloosrijden dus misschien heeft zij een idee!

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 21:46

Ik heb contact gehad met Boomloosrijden en ik krijg idd de extra inlages van haar toegestuurd.
Ook ga ik mijn beugels iets korter maken(kan makkelijk want ik rijd dus echt gestrekt.... vind ik "normaal" fijn).
Ik hoop dat het gaat helpen want is echt zo een fijn zadel mijn London(ik ben er zoooooo mee in mijn nopjes Bloos )
Hopen dat het beter zal gaan en mijn lijf het na een uur of 3 ook nog trekt op dit zadel.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 21:52

Ik heb een westernzadel van barefoot. Ik ben erg tevreden maar zit ook wel behoorlijk breed. Gevolg: zwabberende onderbenen. Kunnen dubbele inlages ook in het fysio-pad?

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 16:25

Sammyoo schreef:
Kunnen dubbele inlages ook in het fysio-pad?

volgens mij wel!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 16:36

Denk dat je beugels een gaatje of wat korter al een eind helpt dan heb je iets meer steun op je beugels ipv op je liezen.
En dubbele inlages is ook geen slecht plan.

Ik heb de arizona en rij er ook endurance mee maar heb echt nergens last van, en ik heb echt geen smal warmbloedje en heb zelf vrij korte benen hahahaa.

Hoop dat het werkt voor je, zou zonde zijn als je je zadel straks moet verkopen.