Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
cindysponys schreef:Ik verzorg twee paarden die allebei Zomereczeem hebben, een Fries en een pony. De Fries heeft een zomereczeem deken en dit werkt goed tegen de jeuk. De pony heb ik dekenloos en hij staat 24/7 buiten, daarom wil ik hem ook liever geen eczeemdeken opdoen. Ik merk dan ook dat hij last heeft van zijn jeuk. Ik ben nu opzoek naar een andere optie. Opstallen of een Boett-deken opdoen doe ik liever niet. Hij vind het veel leuker dat hij nu zo vaak buiten loopt, en dat kan ook niet met een deken omdat de Fries altijd binnengehaald wordt als het regent. Wie heeft ideen?
neetje86 schreef:mijn pony heeft sinds maandag (is het echt vastgetled) ook eczeem. en nu heb ik gehoord dat bij de kliniek in rosendaal je een spuit hebt tegen eczeem. en daarmee kan je paard gewoon ook savonds en sochtends op de wei blijven.zonder deken. ik ga dit denk ik volgend jaar maar doen.
beau_diva schreef:neetje86 schreef:mijn pony heeft sinds maandag (is het echt vastgetled) ook eczeem. en nu heb ik gehoord dat bij de kliniek in rosendaal je een spuit hebt tegen eczeem. en daarmee kan je paard gewoon ook savonds en sochtends op de wei blijven.zonder deken. ik ga dit denk ik volgend jaar maar doen.
jah bij ons heb een shetlander het ook, die schuurde tot bloedens aan toe, maar nog is zo'n spuit vaak geen alternetief, want dat doen ze bij "extreme" gevallen.. en zo'n spuit maakt de kans op hoefbevangenheid héél groot..
gelukkig is eind oktober dat vliegje een beetje weg![]()
maar anders moet je ff bij medisch kijken bij centraal topic tegen zomereczeem.
en zo'n eczeemdeken heb ik ook, maar ze kunnen gewoon in de regen ermee staan, want de stof droogt vrij snel.
maar als je een middel ertegen vind ben je rijk..![]()
zelf homeopaten weten niks beters dan knoflook bij voeren/geven..
Kinke schreef:waarom wil je bij die pony dan geen boett deken gebruiken? Je weet dus al uit ervaring dat zo'n deken heel goed werkt??
atreyuevita schreef:Er is bijna geen enkel middel was zo goed werkt als een eczeemdeken. Zie het centrale topic. Als het langdurig regent of kouder is als 20 graden gooi ik een regendeken over de eczeemdeken heen.
Citaat:Mijn meer radicale oplossing was de pony te verhuizen naar Texel. Hij had veel eczeem en veel jeuk en na een maand op Texel was hij geheel eczeem en jeuk vrij. Ik ben achteraf erg blij met deze oplossing. Het ius niet zo baas-vriendelijk maar wel diervriendelijk.
pmarena schreef:Je kunt ook een poging doen om het probleem zelf van binnenuit aan te pakken , zie bvb. voor meer info :
http://www.gehuibers.nl/overig.htm