HAF pad of grandeur?? (bij naar voren schuivend zadel)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

HAF pad of grandeur?? (bij naar voren schuivend zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 13:58

Ik heb een barefoot zadel voor mijn haflinger, en heb er al een paar jaar veel plezier van!

Helaas wil mijn haf in de zomer aardig rond worden, en is haar bouw zo dat het zadel soms ietsje naar voren wil schuiven tijdens het rijden, soms al tijdens het aansingelen. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, zoals de pad wassen, een andere singel (maansingel), maar het werkt allemaal nog niet optimaal. In de winter hebben we er overigens geen last van, maar dan is ze niet zo bol.

Ik heb nog de oude grandeur pad onder mijn zadel liggen, met een fleece onderkant.
Pas geleden heb ik de grandeur pad van een stalgenootje geprobeerd, zij heeft het nieuwere model.. mijn zadel bleef hiermee perfect liggen! Ook zweette ze er veel minder mee. Ik wil dus in ieder geval een nieuwe pad kopen.

Nou zag ik op internet ook de HAF pads, die vind ik er ook erg goed uit zien en ze lijken de zelfde onderkant te hebben. Qua prijs maakt het weinig uit. Ook vond ik de kleurtjes van de haf pads wel heel leuk (maar dat is bijzaak natuurlijk Knipoog ).

Wat zijn de verschillen tussen deze twee pads? En zijn ze beide even goed "anti-slip"?

Taron

Re: HAF pad of grandeur?? (bij naar voren schuivend zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 16:41

dat heb ik aan pmarenagevraagd, en ze zei dat het wel kon die HAF pad eronder, maar dat je dan de inlages van de grandeur er in moet doen, want die er standaard inzitten zijn te dun Lachen

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 18:02

Oke, dat is geen probleem.. want die heb ik al Lachen

Ik vraag me verder af of er ook voordelen zijn van de HAF ten opzichte van de grandeur? De prijs scheelt niet zo veel..

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 18:17

Ik heb een leuke tweedehands RODE Grandeur met sympanova te koop op EA.

vonnie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 18:20

HAF dekjes drogen volgens mij sneller omdat ze van ander materiaal dan katoen zijn.
Op (o.a.) de site van buitenzinnig staat veel uitleg over de HAF dekjes.
Ik denk dat het sympanova zeker tegen naar voren glijden helpt in tegenstelling tot b.v. fleece of wol.
Ik heb een serieus schuif-paard het hele jaar door Haha!, maar het Startrekk zadel met Grandeur-pad met sympanova schoof niet!

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 18:27

ik zit ook nog te twijfelen tussen de haf en grandeur Lachen
de haf vind ik mooier met de kleuren en hij ziet er wat koeler uit.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 19:20

vraagje: waar vind je deze pads dan???

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 08:11

De Haf-pad is fijner materiaal , meer ademend , sneller drogend , en zachter sympanova materiaal.

Van de Grandeur is het Symapnova wat plasticeriger en stroever.

De Haf lijkt me comfortabeler doordat de Sympanova zachter is , maar hij lijkt bij Rena wel ietsje te schuiven waar de Grandeur het niet doet.

Nadeel van de Grandeur is weer dat al een paar mensen gemeld hebben dat hun paard er te gevoelig voor is , dat het TE stroef is en wat wil schuren blijkbaar....

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:57

Stiggeltje heeft geloof ik nog een HAf pad te koop.
Groetjes Ceesje

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:11

ik heb mn barefoot zadel net opgehaald met sympanova pad Haha! en het is super antislip, ja kan er niet gewoon overheen wrijven Lachen