Helaas wil mijn haf in de zomer aardig rond worden, en is haar bouw zo dat het zadel soms ietsje naar voren wil schuiven tijdens het rijden, soms al tijdens het aansingelen. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, zoals de pad wassen, een andere singel (maansingel), maar het werkt allemaal nog niet optimaal. In de winter hebben we er overigens geen last van, maar dan is ze niet zo bol.
Ik heb nog de oude grandeur pad onder mijn zadel liggen, met een fleece onderkant.
Pas geleden heb ik de grandeur pad van een stalgenootje geprobeerd, zij heeft het nieuwere model.. mijn zadel bleef hiermee perfect liggen! Ook zweette ze er veel minder mee. Ik wil dus in ieder geval een nieuwe pad kopen.
Nou zag ik op internet ook de HAF pads, die vind ik er ook erg goed uit zien en ze lijken de zelfde onderkant te hebben. Qua prijs maakt het weinig uit. Ook vond ik de kleurtjes van de haf pads wel heel leuk (maar dat is bijzaak natuurlijk

Wat zijn de verschillen tussen deze twee pads? En zijn ze beide even goed "anti-slip"?